KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Redactie»Alibaba wil met AI gedreven inkoop voor het MKB revolutie teweeg brengen
Redactie

Alibaba wil met AI gedreven inkoop voor het MKB revolutie teweeg brengen

16 augustus 20243 Min leestijd
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

E-commerce platform Alibaba International kondigt de lancering aan van een AI-aangedreven, conversational sourcing-engine. Deze sourcing-engine heeft tot doel het wereldwijde inkoopproces voor kleine en middelgrote ondernemingen (MKB) voor onder meer kantoorartikelen te ‘revolutioneren’ door het intuïtiever en zeer efficiënt te maken.

De nieuwe sourcing-engine van Alibaba International maakt gebruik van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van AI-technologie en is gericht op B2B e-commerce. Het synthetiseert enorme hoeveelheden informatie, interpreteert inkoopbehoeften met behulp van natuurlijke taalverwerking en is ontworpen om kopers nauwkeurig te matchen met producten en leveranciers, waardoor geavanceerde tools worden geboden voor naadloze inkoopbeslissingen.
Volgens Alibaba is de Conversational Sourcing Engine afgestemd op basis van meer dan een miljard productvermeldingen en branchespecifieke kennis verzameld op Alibaba-platforms en daarbuiten. Het is specifiek ontworpen om de complexiteit van traditionele B2B e-commerce-navigatie te overwinnen. De oplossing is ontworpen om de inefficiëntie van traditionele zoekmethoden aan te pakken, die vaak tijdrovend en handmatig zijn en moeizame datacategorisatieprocessen vereisen om geschikte zakenpartners en producten te vinden.

Alibaba biedt nieuwe ervaring voor wereldwijde B2B-commerce

In tegenstelling tot traditionele zoekmethoden waarbij kopers en verkopers websites moeten doorzoeken en handmatig informatie moeten verzamelen, heeft de nieuwe AI-aangedreven sourcing-engine van Alibaba International tot doel de gebruikerservaring in de mondiale handel opnieuw te definiëren. Hoogtepunten van de nieuwe sourcing-engine zijn onder meer:

Intuïtief, voorspellend en communicatief: deze B2B-sourcing-engine zal de eerste in zijn soort zijn die alle e-commerceportals op internet integreert. In tegenstelling tot traditionele zoekmachines die sterk afhankelijk zijn van eenvoudige rangschikking en indexering, richt deze AI-aangedreven sourcing-engine zich op het begrijpen van natuurlijke taal en het omzetten ervan in professionele sourcing-query’s. Het kan zelfs inkoopbehoeften voorspellen en suggesties doen. Ook kunnen complexe vragen of volledige documenten worden ingevoerd, die het systeem in natuurlijke taal kan onderscheiden en beantwoorden.
Informatieherstel: Elektronische handel maakt traditioneel gebruik van productvermeldingen met titels, beschrijvingen, trefwoorden en afbeeldingen. Kopers moeten echter vaak meerdere aanbieders met elkaar vergelijken. Deze AI-aangedreven sourcing-engine reorganiseert dergelijke informatie om directe, op maat gemaakte en zij-aan-zij vergelijkingen mogelijk te maken.

De cirkel sluit: de ontwikkeling van de dialooggerichte zoekfunctie is slechts een deel van de oplossing. Het einddoel is om zakelijke deals mogelijk te maken. Door gebruik te maken van 25 jaar ervaring in het digitaliseren van verschillende aspecten van de handel – producten, betalingen, logistiek, douane en valutawissel – kan AI nu de ervaring van een inkoopexpert naast de klant nabootsen. Deze technologie kan het speelveld gelijk maken en de kosten aanzienlijk verlagen, waardoor het MKB een integrale speler kan worden in de mondiale toeleveringsketen.
In november 2023 introduceerde Alibaba International Digital Commerce Group zijn generatieve kunstmatige intelligentie (AI) toolkit genaamd “Aidge”, die volgens hem nu door ongeveer 500.000 handelaren wordt gebruikt, waarbij het dagelijkse API-gebruik 50 miljoen views bereikt.

AI wordt gebruikt in meer dan 40 e-commercescenario’s, waaronder verfijning van productlijsten, marketing, klantenservice en automatisering, en heeft de inhoudskwaliteit, klikfrequenties, conversiepercentages en klanttevredenheid aanzienlijk verbeterd.

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelOmzetdaling printermarkt West-Europa houdt aan
Volgende artikel Markt voor hybride werken blijft komende jaren groeien

Gerelateerde berichten

Despec

Ontdek de leuke & betaalbare summer gadgets van Despec

Epatra

Epatra benoemd tot officieel distributeur ViewSonic in de Benelux

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

okt 6
6 oktober - 8 oktober

OPI European Forum 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!