ACCO Brands heeft een belangrijke wijziging in de internationale topstructuur aangekondigd. Met ingang van 1 januari 2026 wordt de Nederlander Ard-Jen āAJā Spijkervet benoemd tot Senior Vice President en President International. Daarmee krijgt hij de leiding over alle commerciĆ«le activiteiten van het concern buiten Noord- en Zuid-Amerika.
De benoeming van Spijkervet is onderdeel van het meerjarige herstructurerings- en kostenbesparingsprogramma van ACCO Brands. Met deze stap wil het bedrijf zijn operationele structuur verder vereenvoudigen, het management dichter bij de klant positioneren en de wereldwijde sourcingcapaciteiten versterken.
Spijkervet volgt Cezary Monko op, die het bedrijf per 31 december 2025 zal verlaten. In zijn nieuwe rol krijgt Spijkervet de verantwoordelijkheid over de markten in EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika), Aziƫ, Australiƫ en Nieuw-Zeeland, evenals diverse exportmarkten.
Ervaren leider met wortels in Europa
AJ Spijkervet heeft meer dan 30 jaar ervaring in het internationale bedrijfsleven. Hij kwam in 2016 bij ACCO Brands in dienst als onderdeel van de overname van Esselte, waar hij verschillende belangrijke functies bekleedde, waaronder Vice President Marketing EMEA, Marketing & Sales in China en Marketing Director voor Centraal-Europa. Spijkervet is momenteel Vice President voor Centraal-Europa. Voordat hij bij Esselte/ACCO Brands aan de slag ging, werkte hij in de consumentengoederenindustrie, met internationale sales & marketing, trade- & brandmarketing en operations. Spijkervet behaalde een masterdiploma in internationale marketing & strategie aan de Rijksuniversiteit Groningen en een bachelordiploma in industriƫle techniek aan NHL Stenden Hogeschool
ACCO Brands kiest voor versterking van klantgericht leiderschap
De benoemingen van Spijkervet en John “Jed” Peters (President Noord-Amerika) markeren een nieuwe fase in de wereldwijde strategie van ACCO Brands. CEO Tom Tedford licht toe:
āWe blijven gefocust op winstgevende groei, waarde voor onze klanten en operationele excellentie. AJ en Jed brengen leiderschap dicht bij de markt en zullen bijdragen aan de verdere optimalisatie van onze wereldwijde organisatie.ā


