Het nieuwe innovatieve concept van Creativ Company, Creativity in a Box, is een hit in een breed scala aan winkels. Van boekenwinkels, speelgoedwinkels tot tuincentra en lifestyle-warenhuizen. Uit onderzoek is gebleken dat 73% van de vrouwen tussen de 18 en 60 jaar erg geïnteresseerd is in creatieve knutselprojecten, en Creativ Company speelt nu in op deze interesse met Creativity in a Box, een handig, praktisch DIY-pakket vol hobbymaterialen die creativiteit inspireren voor allerlei soorten knutselprojecten.
Creatieve activiteiten zoals breien, borduren, haken, schilderen en boetseren zijn ongelooflijk populair. Onderzoek toont zelfs aan dat 73% van de vrouwen tussen de 18 en 60 jaar erg geïnteresseerd is in creatieve knutselprojecten*. Creativ Company, een toonaangevende leverancier van knutselmaterialen in heel Europa, heeft een nieuw concept gelanceerd dat voldoet aan de vraag naar leuke, meeslepende en gemakkelijke creatieve activiteiten met hun DIY-pakketten binnen het concept “Creativity in a Box”. Retailers over de hele wereld ervaren al hoe het klanten aantrekt en de verkoop stimuleert – waardoor gebruiksvriendelijke DIY-pakketten een waardevolle investering zijn.
Een kant-en-klaar DIY-pakket met hoogwaardige materialen waarin je in het proces de begeleiding vindt die je nodig hebt om het tot een succesvol eindresultaat te brengen.
Ons concept sluit perfect aan bij de groeiende maatschappelijke trend van ontspanning zoeken in creativiteit. Men doet dit tegenwoordig graag op een manier waarbij je gemakkelijk iets compleets aanschaft. Een kant-en-klaar DIY-pakket met hoogwaardige materialen waarin je in het proces de begeleiding vindt die je nodig hebt om het tot een succesvol eindresultaat te brengen. Ook steeds meer jonge ouders zoeken manieren om de kinderen te vermaken zonder beeldscherm. Door creatief met kinderen bezig te zijn helpt het ze niet alleen de hersenen te ontwikkeling en de fijne motoriek te verbeteren, het is ook een manier om even echt te ontspannen zonder beeldscherm.
Ons onderzoek toont aan dat 61% van de klanten die een knutselpakket hebben gekocht, er in de toekomst waarschijnlijk nog een zullen kopen*. Tegelijkertijd hebben we gemerkt dat steeds meer retailers deze trend enthousiast omarmen om aan de vraag van hun klanten te voldoen. Dit heeft geleid tot het steeds verder groeiende succes van onze Creativity in a Box, die nu wordt verkocht in bijvoorbeeld giftshops, speelgoedwinkels, kunst- en hobbywinkels, boekenwinkels, tuincentra en lifestyle warenhuizen. We zijn er dan ook trots op dat ons concept genomineerd is voor de KBM Benelux Office Products Awards 2025, zegt Stefan Kindt, Accountmanager zakelijke markt van Creativ Company.
Meer dan 500 sets Creativity in a Box – en er worden voortdurend nieuwe toegevoegd
Creativity in a Box is een breed scala aan knutselpakketten die creativiteit inspireren voor allerlei soorten knutselprojecten en seizoenen. Momenteel biedt Creativ Company meer dan 500 verschillende sets Creativity in a Box en er worden voortdurend nieuwe toegevoegd. Twee keer per jaar lanceert het bedrijf nieuwe collecties die zijn geïnspireerd op de laatste trends in lifestyle en populaire knutselactiviteiten, die iedereen aantrekken, van levenslange creatieve enthousiastelingen tot gezinnen die samen genieten van creatieve tijd.
Wilt u meer weten over Creativ Company en hoe Creativity in a Box uw omzet kan laten groeien? Kijk dan op www.cchobby.nl / www.cchobby.be voor meer informatie of neem contact op via Stefan@cchobby.nl
* = Marktanalyse uitgevoerd in Denemarken door Sunrise en Epinion december 2023