KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Achtergrond»GZ OfficeXperience uitgeroepen tot beste zakelijke dienstverlener Nederland
Achtergrond

GZ OfficeXperience uitgeroepen tot beste zakelijke dienstverlener Nederland

26 september 20245 Min leestijd
wout van laar GZ OfficeXperience uitgeroepen tot beste zakelijke dienstverlener Nederland
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Het Westzaanse  GZ OfficeXperience uit Westzaan is de beste zakelijke dienstverlener van Nederland, zo stelt de MT1000. Dat is het jaarlijkse onderzoek van de Universiteit van Amsterdam (UvA) dat in opdracht van businessplatform MT/Sprout is uitgevoerd onder ruim vijfduizend zakelijke beslissers. De MT1000 is het grootste onderzoek naar de waardering van zakelijke dienstverleners in Nederland.
De afgelopen drie jaar eindigde Whyz Executieve Search op de eerste plek, nu prijkt er met GZ OfficeXperience een nieuwe naam bovenaan. ‘In een arbeidsmarkt waarin behoud van personeel cruciaal is, speelt kantoorinrichting een belangrijke rol. Bedrijven willen daarin investeren’, zegt Henk Volberda, UvA-professor van het Amsterdam Centre for Business Innovation en tevens MT1000-onderzoeksleider. ‘Het moet een inspirerende omgeving zijn, een motiverende ontmoetingsplek. Ik denk dat GZ dat goed in de vingers heeft.’ De afgelopen twee jaar was GZ al de beste kantoorinrichter van Nederland in de lijst van MT/Sprout.
‘Deze prestatie is een direct resultaat van onze focus op performance en maatwerk,’ zegt directeur Wout van Laar. ‘Waar veel andere kantoorinrichters nog steeds de nadruk leggen op het leveren van meubilair, zijn wij een andere weg ingeslagen. GZ heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot expert in het verhogen van arbeidsproductiviteit. Natuurlijk heb je producten nodig om een kantoor goed in te richten, maar om de dienstverlening van bedrijven naar een hoger niveau te tillen, is éérst visie nodig en daarna pas het leveren van meubels.’

Productiviteit en welzijn centraal

‘De kantoren van vandaag zijn anders dan vroeger: werkplekken zijn afgestemd op hybride werken, brainstormsessies en videoconferenties. We helpen onze opdrachtgevers om voor elke activiteit de juiste plek te creëren, of dat nu op kantoor is of thuis.’GZ speelt in op de verschuivende behoeften van de moderne werkplek, waar flexibiliteit en welzijn centraal staan. Daarbij gaat het niet alleen om de fysieke inrichting, maar ook om verlichting, akoestiek en IT-oplossingen die hybride werken ondersteunen. ‘We werken steeds vaker samen met HR- en IT-specialisten om ervoor te zorgen dat medewerkers, waar ze ook werken, over de juiste omstandigheden en middelen beschikken om productief te zijn.’

Strategische groei en overnames

GZ OfficeXperience groeit sterk door strategische overnames van bedrijven in de sector die zelf de slag naar modernisering niet kunnen maken, maar wel willen aansluiten bij de vernieuwende aanpak van GZ. ‘We trekken deze bedrijven mee in ons concept,’ legt Van Laar uit. ‘We zien dat steeds meer bedrijven zich bij ons melden, omdat ze willen profiteren van onze aanpak en visie op de werkplek van de toekomst.’

Een werkomgeving voor generatie Z

Volgens Van Laar is het creëren van de juiste werkomgeving niet alleen waardevol voor het tevreden houden van medewerkers en het verhogen van productiviteit, maar ook voor het aantrekken van jong talent. ‘Generatie Z zoekt naar een werkplek die past bij haar behoeften en ambities. Door werkomgevingen te ontwerpen die aansluiten op de wensen van deze nieuwe generatie, weet je deze groep gemakkelijker voor je te winnen.’
‘In een arbeidsmarkt waarin behoud van personeel cruciaal is, speelt kantoorinrichting een belangrijke rol. Bedrijven willen daarin investeren’, zegt Henk Volberda, UvA-professor van het Amsterdam Centre for Business Innovation en tevens MT1000-onderzoeksleider. ‘Het moet een inspirerende omgeving zijn, een motiverende ontmoetingsplek. Ik denk dat GZ dat goed in de vingers heeft.’
Met zijn vooruitstrevende aanpak, strategische overnames en focus op zowel klanttevredenheid als productiviteit, is GZ OfficeXperience klaar voor een verdere groei en succes in de toekomst.
Het is de dertiende keer dat MT/Sprout zakelijke dienstverleners laat beoordelen op het vlak van klantgerichtheid, productleiderschap en excellente uitvoering. Aan de hand van de vraag of respondenten desbetreffende dienstverlener ook zouden aanbevelen aan anderen, wordt de Net Promotor Score (NPS) berekend. Respondenten zijn meer dan 5.400 zakelijke beslissers met inkoopbevoegdheid die in de afgelopen drie jaar zaken hebben gedaan met de te beoordelen 2.120 dienstverleners.
Wat verder opvalt, is dat de top tien dit jaar maar liefst vijf nieuwkomers telt. En de vijf bedrijven die uit de top tien zijn verdwenen, zakken over het algemeen fors: gemiddeld 91 posities. Volberda: Het lijkt erop dat klanten steeds kritischer worden en bedrijven dus niet vanzelfsprekend weer goed beoordeeld worden als dat in het verleden ook het geval was.’

De top 10 beste dienstverleners uit de MT1000 van 2024:

GZ OfficeXperience (Kantoorinrichting)
Mobilee management & advies (Organisatieadvies)
effectgroep* (Eventmarketing)
Whyz Executive Search (Executive search)
effectgroep* (Communicatieadvies)
Sales Improvement Group (Salesadvies en -training)
Yonego (Digital marketing & e-commerce)
Apple (Hardware & kantoortechnologie)
Microsoft (IT Storage)
3i (Private equity)
De MT1000 brengt de waardering van zakelijke dienstverleners in 62 branches in kaart. De belangrijkste takken zijn voor het onderzoek gegroepeerd in vijf hoofdgroepen: professioneel & marketing, HR, financiën, digitaal, en mobiliteits- en facilitaire dienstverlening.
Het onderzoek van 2024 leert dat klanten hun strategie opnieuw tegen het licht houden en soms harde keuzes maken. ‘Dat is logisch, maar pas op voor opportunisme’, zegt hoofdredacteur Donovan van Heuven van MT/Sprout. ‘Grijp je deze fase enkel aan om te schaven aan presentaties en spreadsheets, dan dreigt het gevaar rechts te worden ingehaald. Herijken zou geen project met een stappenplan moeten zijn, maar een continu proces waarin je de risico’s van je organisatie beheert én scherp blijft voor de kansen van morgen.’
De volledige MT1000-ranglijst is beschikbaar via de site www.mtsprout.nl/mt1000
Vorige artikelLydis brengt een primeur op de markt
Volgende artikel De slager weet meer dan internet!

Gerelateerde berichten

Viking Europe hervindt koers onder leiding van Christa Furter

Viking Europe hervindt koers onder leiding van Christa Furter

Omzet Bic in stationery groeit 2,5 procent

Europese markt beperkt schade bij verkoopdaling BIC Human Expression

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

mei 21
10:30 - 17:00

ALV Novaka

jun 3
3 juni - 5 juni

Vakbeurs facilitair & gebouwbeheer 2025

jun 12
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

jun 19
Gehele dag

Officers world – Ledenvergadering en informatieve bijeenkomst

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!