KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Achtergrond»Marcel Mulder Libris Blz. over meest verrassende inzicht 2024
Achtergrond

Marcel Mulder Libris Blz. over meest verrassende inzicht 2024

4 februari 20253 Min leestijd
MarcelMulder011
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

Marcel Mulder is manager Inkoop non-books bij Libris BLZ.. In dit artikel vragen we hem terug te kijken naar 2024 en vooruit te kijken naar 2025.

 

Wat was jouw meest verrassende inzicht of les in 2024, zowel zakelijk als privé?

Zakelijk gezien, de omzetplus die we binnen libris Blz. realiseren met de Non Books.

Privé gezien, dat sporten in de sportschool Body Industrie van mijn zoon in Abcoude een positieve bijdrage levert in je privé leven voor lichaam en rust, waardoor je zakelijk weer beter kan presteren.

 

Welk besluit of strategie in je organisatie heeft dit jaar de grootste impact gehad en waarom?

De strategie om het assortiment in de winkel te weerspiegelen op de lokale website. Hiermee creëren we een extra verkoopkanaal voor de aangesloten Libris Blz. leden en uiteraard ook voor de aangesloten leveranciers.

 

Welke innovatie of trend binnen de office sector vind je op dit moment onderbelicht, maar zal in de toekomst groot worden?

We blijven met elkaar noteren, dat kan zijn in trendy notitieboekje en zakelijke notitieboekjes. Een nieuwe trend gaat het Digitaal noteren worden. De reMarkable 2 zet je handschrift om in tekst.

 

En welke trend of ontwikkeling vind je het meest zorgelijk voor de continuïteit van de branche?

Een groot omzetaandeel was altijd voor kopieerpapier en cartridges, daar zit bij de retailers de klad in. Minder marge, lagere omzetten en meer concurrentie van internet.

 

Als je één bedrijf en/of persoon binnen de sector mocht kiezen dat écht het verschil maakte in 2024, welke zou dat zijn?

We hebben in kantoorbenodigdheden een aantal hele mooie groothandels; Quantore, PBS, met heel veel beschikbaar assortiment tegen uitstekende inkoopprijzen, maar voor ons als retailer zijn ondersteunende leveranciers als KTC en Verhaak BV, die op de winkelvloer advies en ondersteuning geven, ook van grote waarde.

 

Wat is de grootste uitdaging of kans die je ziet voor de sector in 2025, en hoe gaan jullie als organisatie hiermee om?

Welke kantoorproductgroep gaan wegvallen in de lokale retail, met welke kantoorproducten is dit op te vangen? Libris Blz. zoekt het meer in aanpalend assortiment als Hobby en Creatief, Tekenen en Schilderen. Daarnaast uitbreiding in nieuwe productgroepen als Gift, Spellen en Puzzels, Leesbrillen, Luxe notitieboekjes, trendproducten en lokale specialiteiten.

 

Wat is je persoonlijke ambitie voor het komende jaar, zakelijk en privé?

Zakelijk, dat we bij nog meer Libris Blz. winkel uitbreiden met Non Book assortiment. Veel winkels hebben de extra verkoop en marge nodig voor de stijgende kosten. Daarnaast krimpt de markt en het winkelaanbod in de winkelstraat, binnen het assortiment biedt dit ook weer kansen.

Privé, meer tijd voor dierbaren, vrienden en familie. Je weet pas wat je mist als deze er niet meer zijn.

 

Welk advies zou je de lezers willen meegeven om zichzelf of hun bedrijf in 2025 verder te laten groeien?

Denk out of de box, neem een afslag naar het onbekende en zoek kansen op.

Bekijk ook meer van dit soort berichten.

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelHet verhaal achter ……  Het Papier 
Volgende artikel Organisatie blikt tevreden terug op Spielwarenmesse 2025

Gerelateerde berichten

Staples Benelux maakt sterke rentree met unieke propositie voor de zakelijke markt albert zwart

Staples Benelux maakt sterke rentree met unieke propositie voor de zakelijke markt

Quantore

Quantore dubbel-interview: De kracht van vooruitgang ligt in samenwerking

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

okt 6
6 oktober - 8 oktober

OPI European Forum 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!