Schwan-Stabilo, bekend van onder andere cosmetica, schrijfwaren en outdoorproducten, maakt een volgende stap in de doorgroei naar een premium brand. Het Duitse familiebedrijf heeft Michele Molon, voormalig Chief Commercial Officer bij Swarovski, benoemd tot nieuwe CEO van de groep. De benoeming past in een bredere strategische beweging richting het hogere marktsegment, zoals eerder zichtbaar werd in samenwerkingen met luxemerken als Dolce & Gabbana.
Molon begint op 1 oktober en volgt daarmee Sebastian Schwanhäußer op, die na bijna drie decennia het stokje overdraagt en voorzitter wordt van de Raad van Advies. Tot die tijd houdt CFO Anke Buttler toezicht op de dagelijkse gang van zaken.
Met zijn achtergrond bij topmerken als Montblanc en Swarovski brengt Molon een schat aan ervaring mee in retailtransformatie en internationale marktontwikkeling. Hij stond aan de wieg van de herpositionering van Swarovski als modern omnichannelmerk — een expertise die nu van pas komt bij Schwan-Stabilo’s ambities in het luxe segment.
Schwan-Stabilo toekomstgericht
De groep, goed voor een omzet van zo’n €800 miljoen en wereldwijd 5.000 medewerkers, ziet in deze leiderschapswissel een kans op vernieuwing zonder het familie-DNA te verliezen. “Zijn talent voor innovatie en merkbeleving is precies wat we nodig hebben voor de toekomst,” aldus Schwanhäußer, die als vijfde generatie in het familiebedrijf verbonden blijft aan de koers en cultuur van de organisatie.
Met deze stap onderstreept Schwan-Stabilo zijn langetermijnvisie: een duurzame groei met oog voor innovatie, merkpositionering en internationale expansie.
Meer info: www.schwan-stabilo.com