KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Stationary»Zo creëer je visitekaartjes die indruk maken vanaf het eerste contact
Stationary

Zo creëer je visitekaartjes die indruk maken vanaf het eerste contact

23 november 20244 Min leestijd
Zo creëer je visitekaartjes die indruk maken vanaf het eerste contact
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Een visitekaartje is misschien maar klein, maar de impact van zo’n kaartje is echt enorm. Het is een tastbare herinnering aan jouw bedrijf en een kans om indruk te maken. De uitdaging? Ervoor zorgen dat jouw visitekaartje niet zomaar in een lade (of de prullenbak) belandt. Door goed na te denken over het ontwerp, zorg je ervoor dat jouw visitekaartje écht opvalt. Benieuwd hoe mooie visitekaartjes maken in de praktijk werkt? Lees dan maar snel verder!

Laat je stijl spreken

Het eerste wat mensen opvalt aan een visitekaartje is het ontwerp. Zorg dat het kaartje jouw stijl én de identiteit van je bedrijf laat zien. Gebruik kleuren, lettertypen en een layout die perfect aansluiten bij je branding. Voor een creatief bedrijf kun je denken aan speelse kleuren en vormen, voor een meer zakelijke uitstraling kan een minimalistisch design heel goed werken.
Kies kleuren die passen bij je huisstijl en een krachtige indruk maken. Contrasten zijn hierbij ook heel erg belangrijk. Ook het lettertype speelt een grote rol. Grijp terug naar je brandboek voor inspiratie. Visitekaartjes zijn maar klein, zorg er dus voor dat het lettertype ook in dit formaat goed leesbaar is. Niets zo zonde als honderden visitekaartjes laten drukken en dan beseffen dat het niet leesbaar is. Vergeet ook niet om je logo toe te voegen aan je visitekaartje.

De juiste materialen

De kwaliteit van je visitekaartje is ook heel erg belangrijk. De kwaliteit die je kiest zegt onbewust veel over jouw bedrijf. Een dun, standaard visitekaartje voelt goedkoop aan en maakt geen speciale indruk. Door te investeren in hoogwaardig materiaal maak je juist wel een professionele indruk. Het kost dan misschien wat meer, maar het geeft ook zeker een bepaald beeld.
Ga voor dik papier. Een stevige visitekaart voelt luxueus aan en blijft langer mooi. Je kunt ook met texturen spelen, denk bijvoorbeeld aan een 3D visitekaart. En natuurlijk kun je ook echt uitpakken met een visitekaartje van hout, metaal of plastic om echt op te vallen.

Anders dan anders

De visitekaartjes die opvallen, worden onthouden. Het standaard rechthoekige kaartje is functioneel, maar is het echt uniek? Wie zegt dat je niet buiten de lijntjes mag kleuren? Ga voor een unieke vorm of juist extra functionaliteit om je kaartje echt onvergetelijk te maken.
Ga bijvoorbeeld eens voor een compleet andere vorm, zoals een rondje of zelfs de vorm van jouw logo of een icoon van je bedrijf. Wees creatief en maak er wat moois van. Of voeg bijvoorbeeld wat meer interactie toe door middel van een QR-code die linkt naar je website, je portfolio of een speciale video.

Maak het persoonlijk

Een visitekaartje is meer dan alleen een papiertje met wat contactinformatie. Het is een kans om een persoonlijke connectie te maken met klanten of partners. Door een persoonlijk element toe te voegen aan je kaartje, onderscheid je jezelf van de rest.

Je kunt bijvoorbeeld een foto van jezelf toevoegen om een gezicht te koppelen aan een bedrijf. Mensen gaan relaties aan met mensen, niet met bedrijven. Een persoonlijke touch kan een groot verschil maken. Denk ook aan het toevoegen van een slogan die jouw visie perfect samenvat. Een klein cadeautje zoals een bedrukte pen erbij kan ook indruk maken, dat is toch weer net iets anders. Tip: je kunt makkelijk en snel pennen bedrukken bij Drukzo.

Een duidelijke boodschap

Een visitekaartje moet er goed uitzien, het oog wil nou eenmaal ook wat. Uiteindelijk is het natuurlijk het allerbelangrijkste dat jouw boodschap duidelijk overkomt. Jouw visitekaartje alleen moet kunnen overbrengen wat jouw bedrijf doet en wat jou uniek maakt. Je wilt dat klanten en partners voor jou kiezen en je visitekaartje is je eerste indruk. Zorg er dus voor dat je hier gelijk een knallende indruk maakt!

Vorige artikelTreurig einde voor Readshop Rozenburg
Volgende artikel Logitech gaat meer gereviseerde hardware aanbieden

Gerelateerde berichten

Email banner Fredding

Fredding, creatieve samenwerking tussen A fish named Fred en edding

IMG E6297

Libris Blz. breidt non-book assortiment uit met History & Heraldry

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

mei 21
10:30 - 17:00

ALV Novaka

jun 3
3 juni - 5 juni

Vakbeurs facilitair & gebouwbeheer 2025

jun 12
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

jun 19
Gehele dag

Officers world – Ledenvergadering en informatieve bijeenkomst

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!