KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Distributie»Meest gelezen nieuws»30 procent huishoudens met multiplay heeft vast én mobiel
Meest gelezen nieuws

30 procent huishoudens met multiplay heeft vast én mobiel

5 december 20183 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

In totaal is de omzet uit multiplay-diensten in Nederland in het derde kwartaal van 2017 met bijna 5 procent gegroeid naar 1,13 miljard euro, aldus het Telecompaper-rapport Dutch Consumer Multiplay Market over Q3 2017. De omzetgroei in multiplay werd mede veroorzaakt door prijsverhogingen bij Ziggo en KPN en haar merken voor de dual-play en triple play pakketten. Verder maken meer klanten van de begin dit jaar gefuseerde operators VodafoneZiggo gebruik van de Non Stop gratis extra’s: voor mobiele klanten van Vodafone die ook Ziggo-internet en televisie afnemen en vice versa.

Vast-mobiel stijgt ook bij aansluitingen
Het aandeel van vast-mobiel bij alle multiplay-huishoudens groeide dus naar meer dan 30 procent in het derde kwartaal, maar liefst tien procentpunten meer dan eind 2016. Het grootste gedeelte van de multiplay huishoudens heeft wel nog steeds een traditionele triple play bundel (breedband, vaste telefonie en tv), maar dat aandeel is wel gedaald naar 49 procent. Het totaal aantal multiplay-huishoudens groeide ondertussen nog licht door, met 0,9 procent naar 6,62 miljoen eind september 2017.

VodafoneZiggo groeit door op quad play-markt
Op de quad play-deelmarkt is KPN – mede dankzij de vroege lancering van haar vast-mobiel aanbod KPN Een – nog altijd de grootste aanbieder in volume, met 60 procent van de aansluitingen. VodafoneZiggo wist haar marktaandeel wel met 4 procentpunten te vergroten naar 37,4 procent in Q3 2017. Bij de omzet in quad play is de groei in aandeel van VodafoneZiggo vrij spectaculair: van 22 procent naar bijna 34 procent. KPN is ook hier nog steeds de grootste met bijna 64 procent.

De verhoudingen tussen de aanbieders in multiplay totaal zijn evenwichtiger dan bij quad play. Ziggo is de grootste multiplay-aanbieder als het gaat om aansluitingen, met 47,6 procent marktaandeel, gevolgd door KPN met 39,9 procent. Qua omzet is Ziggo ook de grootste aanbieder, met 48,1 procent goed voor meer dan 540 miljoen euro in Q3, gevolgd door KPN met 42,6 procent met 480 miljoen euro.

Triple play behoudt grootste omzetaandeel
Ondanks de groei van quad play-omzet is triple play (drie diensten vast en/of mobiel bij één aanbieder) nog altijd het grootste segment binnen multiplay, met een aandeel van iets meer dan 55 procent. Quad play groeide wel, met bijna 2 procentpunten naar een kleine 23 procent.

“We verwachten dat de verhoudingen tussen de diverse grote operators verder zullen veranderen in het laatste kwartaal van 2017,” verwacht Telecompaper-analist Kamiel Albrecht, auteur van het multiplay-rapport. “Aangezien T-Mobile sinds begin oktober ook extra’s is gaan aanbieden voor klanten die vast en mobiel afnemen. In 2018 komt daar ook nog de net aangekondigde overname van Tele2 door T-Mobile bij.”

Vorige artikelVodafoneZiggo stelt gigabitnetwerk in 2020 beschikbaar in Utrecht
Volgende artikel Partners van dean one krijgen met Mobile Wholesale unieke toegang tot @Work-portfolio T-Mobile

Gerelateerde berichten

jaar in cijfers

2022: een jaar in cijfers

Ronald Kahn voor web

Topondernemer Roland Kahn gastspreker Officers World

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

jun 3
3 juni - 5 juni

Vakbeurs facilitair & gebouwbeheer 2025

jun 12
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

jun 19
Gehele dag

Officers world – Ledenvergadering en informatieve bijeenkomst

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!