KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Distributie»Meest gelezen nieuws»95% van de moderne medewerkers ondervindt problemen met geluiden die van invloed zijn op de concentratie en efficiëntie
Meest gelezen nieuws

95% van de moderne medewerkers ondervindt problemen met geluiden die van invloed zijn op de concentratie en efficiëntie

7 april 20203 Min leestijd
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

Veelgehoorde klachten zijn gestoord worden door lawaaiige collega’s (50%), algemene geluidsniveaus in werkomgevingen (48%) en onderbrekingen door collega’s (46%). Deze bevindingen en meer staan in de EPOS’ Understanding Sound Experiences Study: een onderzoek onder 2.500 eindgebruikers van audioapparatuur, van wie meer dan 75% werkzaam is in organisaties met meer dan tweehonderd medewerkers.

Door de groei van technologie en een evolutie in traditionele werkschema’s en -locaties is ook het aantal telefoongesprekken, conference calls en teleconferences die op de moderne werkplek plaatsvinden, aanzienlijk gestegen. Maar op dit moment brengen deze communicatiekanalen ook nadelen met zich mee, waarbij eindgebruikers achtergrondlawaai (42%), dingen moeten herhalen (34%) en herhaalde vragen om informatie (34%) als hun grootste drie frustraties noemen. In totaal heeft 87% van de ondervraagde eindgebruikers ten minste één probleem ervaren door slechte geluidskwaliteit bij telefoongesprekken, ongeacht of ze op kantoor of thuis werken.

Deze problemen met audio zorgen alles bij elkaar voor productiviteitsverlies. Het is zelfs zo dat de gemiddelde eindgebruiker tot wel 30 minuten per week verliest door slechte geluidskwaliteit tijdens spraakgesprekken. Voor de voltijdsmedewerker komt dit overeen met net iets meer dan drie dagen verloren tijd per jaar, en vanuit het oogpunt van de werkgever heeft deze verloren productiviteit aanzienlijke gevolgen voor de kosten.

En niet alleen de productiviteit kan lijden onder slechte audiokwaliteit. Volgens beleidsmakers leidt slechte audiokwaliteit tot ontevreden klanten (23%), financiële verliezen door het onjuist uitvoeren van werkzaamheden (18%), verlies van belangrijk werk/een deal, wat leidt tot financieel verlies voor het bedrijf (18%) of zelfs het verliezen van een tender (19%). Het behoeft dus geen betoog dat deze negatieve gevolgen veel groter kunnen zijn dan drie dagen productiviteitsverlies van een werknemer.

Zo’n 79% van de beleidsmakers is het eens dat goede audioapparatuur als headsets, hoofdtelefoons en speakerphones praktische oplossingen zijn voor het verminderen van de problemen met geluid bij zowel telefoongesprekken als anderszins. Een aantal van de beste headsets die momenteel op de markt verkrijgbaar zijn, beschikt bijvoorbeeld over functies als op AI gebaseerde lawaaionderdrukkingstechnologie, wat betekent dat een luidruchtige collega of een lawaaiige werkomgeving niet langer een afleiding vormt.

De betere zakelijke headsets zorgen voor een grote integratie van technologieën en platforms. Met één druk op de knop kan de Microsoft Teams-app geopend worden, waarin direct een vergadering gepland kan worden of een gesprek worden gestart en de agenda ingezien kan worden, zodat de werknemer productiever en verbonden is.
“Het is duidelijk dat medewerkers kunnen profiteren van hoogwaardige audio-oplossingen om productief en gezond te blijven in een werkomgeving waarin steeds meer op afstand gewerkt wordt”, vertelt Theis Moerk, Vice-President Product Management Enterprise Solutions van EPOS. “Gelukkig zien we in het EPOS’ Understanding Sound Experiences-rapport dat 93% van de beleidsmakers van plan is in het komende jaar deze oplossingen te integreren met als belangrijkste reden om bij te blijven met de nieuwste technologieën. Hieronder vallen naar verwachting collaboration-tools als headsets en speakerphones om in te springen op de doorlopende inzet van Unified Communications, waarbij het belang van de eindpunten steeds duidelijker wordt. Je kunt eenvoudigweg niet volledig profiteren van de voordelen van Unified Communications zonder over de volledige oplossing na te denken. Dus we zullen in de toekomst ook zien dat organisaties als standaard headsets uitreiken aan nieuwe medewerkers, zoals dat nu met laptops en werktelefoons gebeurt, waardoor ze zich nog beter kunnen concentreren met een allround middel dat voldoet aan de wensen van de moderne werknemer.”

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelHSM Pure 740 max en HSM SECURIO P-modellen blikvangers op Paperworld
Volgende artikel “Genoeg volume voor een goede boterham”

Gerelateerde berichten

Holland Office Supplies

Holland Office Supplies lanceert unieke private label service voor A4-printpapier – al vanaf 2.000 pakken

Met de nieuwe flipchart effect marker van edding, creëer je accenten in een handomdraai

Met de nieuwe flipchart effect marker van edding, creëer je accenten in een handomdraai

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

okt 6
6 oktober - 8 oktober

OPI European Forum 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!