In Europa daalde de omzet met minder dan 10 procent en de regio deed het dus relatief goed. gemiddeld eencijferige cijfers. Ondanks een uitdagend back-to-school (BTS) -seizoen als gevolg van onzekerheden rond heropeningen van scholen, zei BIC dat het marktaandeel in het VK, Frankrijk en Spanje heeft vergroot. Er waren positieve ontwikkelingen in segmenten zoals kleur, waar lockdowns de vraag naar kunstactiviteiten deden toenemen.
Wereldwijd
Buiten Europa daalde de omzet aanzienlijk meer In Noord-Amerika daalde de omzet met ongeveer 12%, voornamelijk als gevolg van de sluiting van scholen waardoor het BTS-seizoen werd vertraagd en een daling in het kanaal voor kantoorproducten. In Latijns-Amerika daalde de omzet met bijna 15%. In Mexico, het enige land waar de scholen in september niet meer open gingen, daalde de totale markt voor kantoorbenodigdheden met 18,4% in waarde. In India bijvoorbeeld daalde de verkoop met meer dan 40%.
In het Midden-Oosten en Afrika daalde de omzet ook met dubbele cijfers.
Groei in e-commerce
In de presentatie van de resultaten benadrukte BIC de algemene groei van het bedrijf in e-commerce in 2020, die steeg tot 7,3% van de omzet, tegenover 5,3% in 2020. Dit omvatte een stijging van 85% in pure online spelers en marktplaatsen en 118% in de directe verkoop. naar de consument. De e-commerce-gerelateerde verkoop aan omnichannel-retailers daalde echter met 10% en met 20% in B2B-kanalen.
De omzet van de hele BIC Groep daalde met 16,5 procent. Met name aanstekers deden het relatief goed met een daling van 10 procent.