KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Distributie»Meest gelezen nieuws»Konica Minolta wil groeien met IT-services
Meest gelezen nieuws

Konica Minolta wil groeien met IT-services

14 oktober 20193 Min leestijd
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

In 2020 wil het bedrijf een jaaromzet van 465 miljoen euro realiseren met diensten op het gebied van Enterprise Content Management (ECM), Managed Services, IT Security en Enterprise Resource Planning (ERP). Met deze ambitie wil Konica Minolta wereldwijd een belangrijke aanbieder van IT-services worden.
De afgelopen vijftien jaar heeft de digitale revolutie fundamentele veranderingen teweeggebracht die vergelijkbaar zijn met die van de industriële revolutie zo’n tweehonderd jaar geleden. En de steeds verder voortschrijdende digitalisering blijft de economie en maatschappij ingrijpend veranderen. Om hiermee gelijke tred te houden, stelde Konica Minolta in 2014 zijn eigen transformatieprogramma op. Het op de middellange termijn gerichte businessplan ‘TRANSFORM 2016’ geeft aan hoe het bedrijf er na de transformatie over drie jaar uitziet.
Op CeBIT 2017 presenteert Konica Minolta de strategieën waarmee het wil groeien in IT=services.De transitie in het bedrijf vroeg om een volledige herstructurering die gericht is op een IT-portfolio, zodat er diensten als Enterprise Content Management (ECM), Managed Services, IT Security en Enterprise Resource Planning (ERP) aangeboden kunnen worden. Deze doelstelling werd naar eigen zeggen behaald door talrijke overnames, zoals die van het Franse Serians en het Duitse Raber+Märcker en zijn geleidelijk in het bedrijf geïntegreerd. Raber+Märcker opereert sinds 2015 onder de naam ‘Konica Minolta IT Solutions’. Momenteel houden bijna vijfhonderd medewerkers van Service & Support zich uitsluitend bezig met het leveren van IT-services aan klanten.
De verschillende maatregelen werpen hun vruchten af. In het afgelopen boekjaar* realiseerde het bedrijf alleen al met zijn IT-services een omzet van 115 miljoen euro. Dit is 4,8 procent van de totale omzet. Als we echter naar de traditionele activiteiten op het gebied van multifunctionele printers (MFP) kijken, ligt het totale bedrag veel hoger omdat veel MFP-klanten – de zogenoemde hybride klanten – ondertussen ook IT-services afnemen. En de targets zijn ambitieus.
Het bedrijf wil dat de jaaromzet van zijn IT-services in 2020 gestegen is tot 350 miljoen euro. Als daarbij de omzet van de door hybride klanten afgenomen IT-services opgeteld wordt, bedraagt de target 465 miljoen euro.

“Op dit moment hebben we in Europa ongeveer 200.000 klanten. We willen dat in 2020 circa twintig procent van de beoogde klanten in de totale beschikbare markt vertrouwen heeft in onze IT-services en deze van ons afneemt. Het is wel zo dat we de markt nog steeds moeten bewijzen dat wij de ideale IT-dienstverlener zijn. CeBIT is het perfecte platform om ons uitgebreide serviceaanbod onder de aandacht te brengen en in gesprek te treden met toekomstige klanten en besluitvormers”, aldus Indy Nakagawa, CEO van Konica Minolta Business Solutions Europe, over de doelstelling van het bedrijf.

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelBruna nog in het rood, maar verwacht dit jaar winst
Volgende artikel Winnaars Benelux Office Products Awards bekend

Gerelateerde berichten

Casio fx-82NL: meer dan een standaard rekenmachine Nieuwe verplichtingen voor batterijen vanaf augustus 2025

Nieuwe verplichtingen voor batterijen verkoop vanaf augustus

Holland Office Supplies

Holland Office Supplies lanceert unieke private label service voor A4-printpapier – al vanaf 2.000 pakken

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 14
14 september - 16 september

Spot On Retail

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!