Tekenen en schrijven op ramen is populairder dan ooit en dat verdient een eigen evenement. Eind vorig jaar was het al zichtbaar op etalageruiten in diverse winkelstraten en ook op ramen van huizen was men al flink creatief bezig geweest. “Dit jaar worden op social media platforms zoals Pinterest en Instagram al dagelijks vele berichten hierover geplaatst en dan moeten de laatste maanden van het jaar nog komen. De verwachting is dan ook dat de komende maanden de grote doorbraak zal zijn. Het gaat natuurlijk over raamtekenen, de nieuwste creatieve trend”, aldus Age Yska, Trade Marketing Manager bij edding Benelux.
“In het huidige digitale tijdperk waarbij computers, tablets en mobiele telefoons ons dagelijks in de greep houden, is het toch geweldig om te zien dat er in de schrijfwarenbranche nog zoveel nieuwe ontwikkelingen voorbij komen. Kleuren voor volwassenen, brush- en handlettering: allemaal trends waar wij als fabrikant, samen met de retailer op in zullen moeten springen.”
De Nationale Raamtekenweken sluiten perfect aan bij de kernwaarden (authentiek en creatief, red.) van edding. “Wij willen mensen stimuleren om creatief bezig te zijn, op ieder niveau, van amateur tot professional. Dit is ook in lijn met de internationale communicatiecampagne ‘Because I can’ die voor het eerst gebruikt zal gaan worden tijdens de Raamtekenweken.”
edding werkt in de campagne samen met Luttenberg (bekend van onder andere het boek Handlettering doe je zo en het gelijknamige tv-programma) en Raamtekening.nl, met een groot bereik op hun social media-kanalen. Ook is er een beroep gedaan op Kim Lian van der Meij, die een hoofdrol speelt in de kick-off film. Deze film wordt via social media en tijdens de Margriet Winterfair gepromoot.
Ook de retailer speelt een belangrijke rol in de campagne. Er zijn speciale POS-pakketten ontwikkeld voor de deelnemende winkeliers om zodoende beleving te brengen op de winkelvloer.
www.raamtekenweken.nl
Lees het hele artikel in KBM 7, op de achterkant.