Aan de nieuwe website ligt uitgebreid onderzoek ten grondslag om zo goed mogelijk te kunnen inspelen op de behoeften van de diverse doelgroepen. Op basis van de resultaten van dit onderzoek werd de content bepaald. De URL naar de website is www.pelikan-printing.com.
Doelgroep geörienteerd
Drie doelgroepen staan centraal op de nieuwe website. Pelikan onderscheidt privé en kleinzakelijke consumenten, grootzakelijke consumenten en resellers. Voor elke doelgroep wordt op maat gesneden content aangeboden.
“Privé consumenten bezoeken onze website vooral om snel het juiste product voor hun printer te vinden. Daar ondersteunen we dan ook bij. Als zij vervolgens het product gevonden hebben, dan vinden ze gedetailleerde informatie over dit product. Bijvoorbeeld hoeveel pagina’s je kunt printen. Maar ook welke producten gerelateerd zijn. En last but not least natuurlijk waar het product verkocht wordt. Zowel online als offline”, aldus Lobke Gijsbers, Online Marketing Manager bij Pelikan Hardcopy. “Inkopers van grootzakelijke bedrijven zoeken heel andere informatie. Zij willen graag weten hoe het met de garantie zit. Of welke positieve milieu effecten Pelikan printer supplies bieden. Uiteraard spelen we daar op in.”
Midden van het jaar wordt ook een reseller gedeelte geopend, met onder andere uitgebreide informatie over marketing support en producten.
Ondersteuning van Pelikan resellers
Pelikan Hardcopy heeft diverse leadgeneratie programma’s ontwikkeld die de vraag naar Pelikan printer supplies bij resellers moeten stimuleren.
Erik Andriessen, European Marketing Manager bij Pelikan Hardcopy vertelt: “Door onze samenwerking met Commerce Connector, bieden we directe links naar webshops die onze producten verkopen. Als een website bezoeker een specifiek product heeft gezocht, toont de website de webshops die het product dat moment op voorraad hebben. Deze service bieden wij ook voor resellers met een fysieke winkel. En als zij hun voorraadgegevens met ons delen, kan de website bezoeker zelfs zien of het product op dat moment in de winkel op voorraad is. Op die manier zullen we in 2016 tienduizenden leads genereren voor onze resellers!”
Grootzakelijke consumenten
Daarnaast gaat Pelikan actief op zoek naar inkopers van grootzakelijke consumenten, die (al dan niet latent) op zoek zijn naar besparingen op hun printkosten. “Eigen en extern onderzoek bevestigt dat ook bij B2B inkopers een groot deel van de sales funnel online plaatsvindt. Wij willen deze doelgroep helpen bij het vergaren van de juiste informatie over printer supplies. Bijvoorbeeld door uitleg te geven over de diverse certificaten. Op die manier hopen we een voorkeur te creëren voor Pelikan. Mocht men uiteindelijk Pelikan willen gaan inzetten, dan geven we de lead door aan de reseller naar keuze. Die moet uiteindelijk gaan leveren.”
Resellers die meer informatie willen over de leadgeneratie programma’s van Pelikan kunnen een email sturen naar info@pelikan-printing.com of bellen naar (NL) 0800-1838 of (B) 0800-39075.
Bezoek voor meer informatie over Pelikan www.pelikan-printing.com.