Met de tool brengt Office Depot de knelpunten en uitdagingen in de inkoopketen in kaart en geeft vervolgens een advies op maat, waarin alle procesonderdelen optimaal op elkaar zijn afgestemd: van bestelprocedure tot levering en facturatie.
Met de introductie van de TCO-scan speelt Office Depot in op de behoefte van organisaties om hun inkoopproces kritisch te evalueren en te optimaliseren. Veel bedrijven richten zich volledig op hun producten en diensten, en hebben minder zicht op de secundaire bedrijfsprocessen zoals het inkoopproces. De TCO-scan kan deze bedrijven van essentiële informatie voorzien.
Ruben van ‘t Loo, Salesmanager New Business & New Core bij Office Depot:”De scan maakt deel uit van het Innovatief Inkopen-model en is vooral bedoeld voor bedrijven die ervoor openstaan om hun huidige processen onder de loep te nemen en ze eventueel opnieuw in te richten. We zien dat bedrijven soms jarenlang bij dezelfde leverancier blijven omdat ze liever geen aanbestedingstraject willen starten. Ze zijn voorzichtig met het delen van bedrijfsinformatie – we zien dit bijvoorbeeld vaak bij financiële instellingen – en vinden de tijdsinvestering van zo’n traject te fors. In de beleving van deze inkopers gaat het tenslotte slechts om ‘wat pennen, papier, koffie en afwasmiddel’. Pas na het uitvoeren van een scan realiseren veel inkopers zich hoe omvangrijk de besparingsmogelijkheden kunnen zijn.”
Vorige artikelBruna nog in het rood, maar verwacht dit jaar winst
Volgende artikel Winnaars Benelux Office Products Awards bekend