Jackson zal het productassortiment en de portfoliostrategie voor de Europese salesregio’s bepalen en de marketing- en communicatiestrategie aansturen. Zij komt in dienst bij Sharp nadat zij bijna negen jaar bij NEC werkte, waar ze uiteindelijk hoofd van het productmanagement team was. Ze heeft meer dan 20 jaar ervaring in productmanagement op zowel EMEA- als wereldwijd niveau. Jacksont’s eerste projecten bij Sharp zijn de nieuwe campagnes voor Big Pad, de lijn van toonaangevende, interactieve displays.
Jackson komt bij Visual Solutions in een tijd dat de divisie naar eigen zeggen sterk groeit. Sharp heeft veel geïnvesteerd in het productassortiment en introduceerde tijdens ISE 2017 haar meest uitgebreide productportfolio ooit. Dat omvat onder meer oplossingen voor digital signage, unieke videowalls voor het luxe retailsegment en een complete lijn met interactieve displays, van instapmodel tot en met het meest geavanceerde model.
Sharp Visual Solutions profiteert naar Eigen zeggen van de investeringen van Foxconn in Sharp Corporation, waardoor het bedrijf in 2016 voor het eerst in drie jaar weer een winst noteerde.
Sharp benoemt Birgit Jackson tot commercieel directeur Visual Solutions
1 Min leestijd
Vorige artikelBruna nog in het rood, maar verwacht dit jaar winst
Volgende artikel Winnaars Benelux Office Products Awards bekend