Complete inkoopbeurs
“Dit biedt heel veel mogelijkheden”, zegt Jurgen Pietersen van Dutch Trade Events, organisator van de SOC Days en @Home Event. “Samen willen we uitgroeien tot de nummer 1 in beurzenland. Dit is een complete inkoopbeurs, die alles biedt voor de retailer: feest- en gemaksartikelen, living, beauty en uiteraard is er een breed assortiment van stationery en kantoorbenodigdheden aanwezig. Brancheverbreding gaat in rap tempo en met dit event spelen we daar versneld op in.”
De reacties vanuit de markt zijn positief, zegt Pietersen. Ook de kantoorbranche ziet volgens hem het belang van een combi-event in. Hiermee kunnen we verder. Samen bereik je veel meer dan alleen.
One-stop-shopping
TrendZ is een beurs voor zelfstandige winkeliers in woonaccessoires, gifts, fashion en bloemisterij-artikelen. De organisatie is in handen van Evenementenhal in samenwerking met Dutch Trade Events. “Een reden om voor Evenementenhal te kiezen, is dat TrendZ goed aansluit bij SOC Days en @HomeEvent. Het winkellandschap verandert en de verbreding die in de winkels te zien is, zie je in januari ook op de beurs terug. Voor iedere winkel en dealer worden hier nieuwe kansen getoond, vat Pietersen samen.”
De organisatie spreekt van one-stop-shopping. Met één bezoek kan de bezoeker het assortiment in zijn winkel samenstellen. “Orderen en oriënteren”, zegt Pietersen over de gecombineerde beurs. “Het is een plek waar handel gedreven wordt. Het is niet alleen een kijkbeurs.” Er komt (nog) meer aandacht voor beleving, verzekert de woordvoerder van Dutch Trade Events. “Dat betekent: volop workshops en trendpresentaties. Met de indeling in segmenten komen we tegemoet aan de wens van bezoekers. We werken met verschillende concepten. Zo is er een concept dat Fresh heet, bedoeld voor jonge, hippe bedrijven.”
Evenementenhal
Pietersen: “Evenementenhal staat bekend om zijn fullservice-concept met gratis parkeren, entree en catering, is een no nonsense organisatie en spreekt de taal van de markt”. Marc Chardonnens, beursmanager Evenementenhal: “Het klinkt misschien simpel, maar je moet luisteren naar je klant. Wat wil de exposant? Wat wil de bezoeker? Ik ben ervan overtuigd dat we met deze nieuwe beurs zorgen voor kruisbestuiving.” Het fullservice-concept komt dus ook terug bij SOC Days en @Home Event.