KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Distributie»Half miljoen funding voor thuiswerkplatform Workwize
Distributie

Half miljoen funding voor thuiswerkplatform Workwize

7 juni 20213 Min leestijd
3. workwize
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

Inkoopplatform voor thuiswerkers Workwize heeft in een recente investeringsronde 540.000 euro opgehaald. De investeringen wordt vooral gestoken in commercie en dienstverlening. De start-up in de kantoorbranche heeft inmiddels 3.000 werkplekken gefaciliteerd via aangesloten leveranciers. De ambitie is 10.000 stuks dit jaar.

Dat het mogelijk is om anno 2021 een succesvolle leverancier van kantoorartikelen neer te zetten, bewijzen de oprichters van het hippe Workwize; een platform waarop bedrijven sinds begin dit jaar hun medewerkers kunnen laten shoppen voor thuiswerkspullen: van bureaustoelen tot stressballen. Werkgevers geven hun medewerkers een vastgesteld budget mee. Workwize is puur bemiddelaar, haar leveranciers leveren de spullen. Mede-initiatiefnemer Victor Dik tegenover Nu.nl: ”We werken met veel verschillende partners die we eigenlijk heel snel en gemakkelijk vonden. Door de crisis misten zij inkomsten, ze zagen ons als extra verkoopkanaal.” Onder de leveranciers namen als Staples, Schäfer Shop en Copaco. Over de gedane bestellingen verdient de startup een percentage.  Het bestelplatform is wel zelf gebouwd beheert door een eigen team van ontwerpers.

Eureka-moment

Inmiddels zijn al meer dan 3.000 werkplekken gefaciliteerd voor acht grote organisaties. Het initiatief komt van vier vrienden, Victor Dik, Michiel Meyer, Dirk Kranendijk en Sebastiaan Scholten die hier na het uitbreken van de coronacrisis een gat in de markt zagen.

Mede-eigenaar Victor Dik tegenover Nu.nl: “Toen de coronacrisis vorig jaar maart uitbrak, werd thuiswerken ineens de norm. We zagen ook dat niet iedereen over een fijne thuiswerkplek beschikte. Sommige zaten en zitten nog steeds aan de keukentafel, al dan niet met huisgenoten. We vonden dat daar iets in moest veranderen. Toen kwamen we op een idee voor een thuiswerkplatform.”

“Logistiek gezien is het lastig om stoelen en bureaus naar individuele adressen te krijgen; alles wordt besteld door bijvoorbeeld een facilitair manager en naar kantoor gestuurd. Bij het thuiswerken heeft ook niet iedereen hetzelfde nodig. Je zag wel dat mensen op kantoor spullen konden ophalen, maar het is heel veel werk om allemaal bij te houden wie wat meeneemt. Declaraties leveren ook veel werk op. Wij wilden dat medewerkers op ons platform de spullen allemaal zelf kunnen bestellen.”

“We hebben heel veel interviews gedaan bij allerlei bedrijven om te kijken waar zij tegenaan liepen en wat ze nodig hadden. We hebben wel honderd gesprekken gevoerd. Uiteindelijk zijn we tot deze oplossing gekomen: een werkgever meldt zich bij ons en stelt een productportfolio samen. Vervolgens kan het personeel alle spullen bestellen, onder een bepaald budget. De bezorging en installatie van de spullen is ook via ons geregeld.”

De ambitie voor de toekomst is groot. Dik: “Thuiswerken verdwijnt niet zomaar. Veel bedrijven zijn nu bezig met het uitrollen van hybride modellen. De producten die we aanbieden blijven nodig, maar niet meer in zulke grote hoeveelheden als nu. Maar we willen straks ook dat nieuwe werknemers voor ze beginnen alle spullen bij ons kunnen inkopen zodat ze op kantoor niet meer van het ene loket naar het andere hoeven te gaan.”

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelMilieu-initiatief eist strengere regulering van de printerindustrie
Volgende artikel De Projectinrichter nieuwe partner Steelcase

Gerelateerde berichten

3. steelcase

Megafusie in kantoormeubilair: HNI neemt Steelcase over voor 2,2 miljard dollar

bruna dongen

Bruna Dongen krijgt nieuw gezicht én frisse toekomst

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 14
14 september - 16 september

Spot On Retail

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!