Logitech boekte in het afgelopen fiscaal jaar dat eind maart sloot een omzetstijging van maar liefst 76 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Hiermee passeerde de Zwitserse fabrikant van computeraccessoires en producten voor videoconferencing de omzetgrens van 5 miljard dollar. De winst verdubbelde in het beste jaar ooit naar 947 miljoen dollar.
De cijfers geven Logitech een indrukwekkend samengesteld jaarlijks groeipercentage van 21,05% in de periode van vijf jaar van 2016-2021.
Logitech’s meest lucratieve bron van inkomsten komt uit de Amerikaanse regio, die goed was voor naar schatting $ 2,2 miljard in 2021. De inkomsten uit de regio Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) van Logitech kende de hoogste groei na een geschatte omzetgroei van 84% tot een geschatte $ 1,7 miljard.
Netto-inkomen stijgt dichter bij $ 1 miljard ondanks stijging van uitgaven in 2021
Advertentiekosten en kosten voor onderzoek en ontwikkeling (R&D) bereikten hun hoogste niveau in de afgelopen 5 jaar in 2021. De marketingkosten stegen tot $ 450 miljoen in FY 2021 vergeleken met iets minder dan $ 300 miljoen in 2020. De uitgaven voor R&Dstegen tot $ 226 miljoen na een stijging van 27% van de $ 178 miljoen aan R&D-uitgaven van 2020.
Ondanks de recorduitgaven, slaagde Logitech er toch in om zijn netto-inkomsten meer dan te verdubbelen. Het netto-inkomen van Logitech in FY 2021 bedroeg $ 947 miljoen, vergeleken met slechts $ 450 miljoen in 2019.
Terwijl lockdowns kantoren dwongen te sluiten, werden de huizen van mensen hun werkruimten, waardoor de vraag naar consumentenelektronica en randapparatuur toenam. Nu veel grote bedrijven overschakelen naar een hybride werkmodel, zelfs na de pandemie verwacht Logitech dat het zijn sterke momentum in het ‘nieuwe-normaal’ zal voortzetten.