KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Achtergrond»ACCO ziet groei in alle segmenten
Achtergrond

ACCO ziet groei in alle segmenten

30 juli 20212 Min leestijd
acco brands stapt in markt accessoires voor videogames1
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

ACCO Brands laat een sterke groei zien voor het tweede kwartaal, inclusief een opleving in het segment kantoorproducten. De netto omzet lag dit jaar in Q2 41 procent hoger. Na aftrek van de bijdrage van de nieuwe acquisitie PowerA en valutavoordelen steeg de omzet nog altijd met 20 procent. De winst verdubbelde naar $ 67 miljoen.

De netto-omzet – inclusief $ 51 miljoen van PowerA en $ 24 miljoen in gunstige valutaomrekening ten opzichte van vorig jaar – steeg met 41,1% tot $ 517,8 miljoen.
De vergelijkbare omzet bedroeg $ 443,4 miljoen, een stijging van 20,8%. Dit werd toegeschreven aan hogere consumentenbestedingen en een grotere vraag als gevolg van meer heropening van kantoren en scholen. In het tweede kwartaal van 2019 – pre-COVID – bedroeg de omzet van ACCO $ 394 miljoen.

Bedrijfsbrede groei

“Onze resultaten over het tweede kwartaal bleven het marktherstel weerspiegelen”, aldus CEO Boris Elisman. “We boekten een sterke algemene omzetstijging, met organische groei in alle segmenten. Onze strategie om ons bedrijf te transformeren naar een meer consumentgerichte onderneming bleef vruchten afwerpen, aangezien PowerA opnieuw een sterke omzetstijging liet zien.
Over het algemeen ben ik erg blij met onze uitvoering. We hebben een betere zichtbaarheid voor de tweede helft en ons momentum geeft ons vertrouwen dat we in 2021 een recordomzet en sterke winstprestaties zullen kunnen leveren. ”

EMEA-cijfers

In de EMEA-regio bedroeg de gerapporteerde omzet $ 157 miljoen, een stijging van 78%. Valutakoersen voegden $ 14 miljoen toe en PowerA droeg $ 7 miljoen bij.
De vergelijkbare omzet groeide met 54% tot $ 136 miljoen. Er was meer vraag naar alle producten, terwijl ook het martkaandeel van ACCO groeide.

Het aangepaste bedrijfsresultaat steeg tot $ 14 miljoen, tegen $ 2 miljoen in 2020.
Vorig jaar daalde de omzet in EMEA met 30% tot 88 miljoen dollar, terwijl de omzet twee jaar geleden 128 miljoen dollar was.

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelOvername HP remote work leverancier Teradici
Volgende artikel Europese markt redt kwartaalcijfers BIC

Gerelateerde berichten

Jalema

Doek valt voor Jalema, eigenaar hoopt op doorstart

Novaka inspireert leden en leveranciers rond duurzaamheid

Novaka zoekt betrokken ondernemers voor versterking bestuur

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 14
14 september - 16 september

Spot On Retail

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!