Na meer dan 20 jaar als CEO bij Wilkhahn heeft Dr. Jochen Hahne zal op 1 november het voorzitterschap van de Wilkhahn Advisory Board overgenomen, waar hij zich zal richten op de strategische ontwikkeling van het bedrijf. Hij wordt als CEO opgevolgd door Thomas Mänecke, die sinds midden september het Management Team van Wilkhahn versterkt.
Sinds 2000 is dr. Jochen Hahne is als derde generatie managing partners verantwoordelijk voor het management van de gerenommeerde kantoormeubelfabrikant uit Bad Münder, Nedersaksen. In de afgelopen jaren heeft het management grote projecten gelanceerd gericht op digitalisering, de herschikking van de wereldwijde marketing en verkoop en de modernisering van de productie, waarin Wilkhahn ondanks uitdagende marktomstandigheden goede vooruitgang heeft geboekt. dr. Hahne geeft nu ook het management van de onderneming vorm en zal op 1 november het voorzitterschap van de Wilkhahn Advisory Board overnemen en zich in nauwe afstemming met de Management Board primair richten op de strategische ontwikkeling van de onderneming.
“Als middelgroot bedrijf met een internationale groepsstructuur moeten we de parameters in het management blijven aanpassen om vooruitgang te boeken binnen onze volatiele industrie. Tegelijkertijd moeten we Wilkhahn op een stabiele en duurzame manier blijven ontwikkelen voor de Ik kijk er naar uit om deze taak in de Raad van Advies met 100 procent van mijn energie aan te kunnen”, licht de 63-jarige zijn motivatie voor de nieuwe formatie toe.
Half september haalde Hahne Thomas Mänecke aan boord als zijn opvolger. Na zijn studie bedrijfskunde werkte de 53-jarige eerst in consulting en daarna in managementfuncties bij bedrijven uit verschillende sectoren, waaronder gerenommeerde merken als ERCO, KOINOR en OLIGO. Meest recent was hij bestuurslid bij een toonaangevende leverancier in de fastfoodindustrie en de hotel- en voedselproductiesector.
“Vanuit mijn vorige professionele functies ken ik Wilkhahn al heel lang. Hun focus op design, de affiniteit met de wereld van de architectuur, de globale aanpak en de geïnitieerde moderniseringsprojecten sluiten vooral aan bij mijn persoonlijke voorkeuren. Deze oppakken en verder ontwikkelen als onderdeel van het management is voor mij een buitengewoon aantrekkelijke taak”, zegt Mannecke. Met zijn zeer productportfolio, internationale marketing en milieubewuste oriëntatie, acht het bedrijf zich uitstekend gepositioneerd om zich positief te blijven ontwikkelen in de komende transformatieprocessen binnen de kantoormeubelindustrie. In het lopende boekjaar zijn zowel in orderontvangst als omzet dubbelcijferige groeicijfers gerealiseerd.