KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Mergers & Acquisitions»BIC koopt producent afwasbare tatoeages
Mergers & Acquisitions

BIC koopt producent afwasbare tatoeages

25 januari 20222 Min leestijd
1. BIC koopt producent afwasbare tatoeages
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

BIC wordt de nieuwe eigenaar van het Canadese Inkbox, een direct-to-consumer (DTC) leverancier van semi-permanente tatoeages. BIC zelf spreekt over een mijlpaal voor de divisie Human Expression (voorheen Stationary).

Inkbox, werd in 2015 opgericht door de broers Tyler en Braden Handley. Het hoofdkantoor is gevestigd in Toronto, Canada – en werkt met een team van meer dan 150 mensen verspreid over Canada, de VS en Japan. In 2018 haalde het zo’n 13 miljoen dollar op in private equity-financiering. De start-up verwacht pas in 2024 winstgevend te zijn, toch legt BIC 65 miljoen dollar neer voor de start-up.

Inkbox kan trots zijn op een brutowinstmarge van meer dan 60%. Het bedrijf beweert 800.000 actieve klanten te hebben, waarvan een meerderheid bestaat uit “Gen Z-vrouwen met een sterke interesse in zelfexpressie”.

Actief
Inkbox is een digital native business en ondersteunt een gemeenschap van tatoeëerders en ontwikkelt limited edition ontwerpen met beroemdheden en merkpartners. Recente samenwerkingen waren onder andere een gelicenseerde collectie van K-popgroep BTS en een samenwerking met ‘InstaPoet’ Rupi Kaur. Met een robuuste strategie voor betrokkenheid bij sociale media heeft Inkbox 1,5 miljoen volgers op Instagram en is het 12e grootste beautymerk op TikTok.

De semi-permanente tatoeages worden op aanvraag ontworpen en gemaakt en maken gebruik van een inktformule op plantaardige basis en blijven tussen 1-2 weken zitten.

Strategie BIC
Inkbox zal blijven opereren als een onafhankelijke dochteronderneming van BIC, waardoor het volgens de in Frankrijk gevestigde groep “zijn unieke en creatieve cultuur kan behouden”.

BIC verwacht onder meer met deze overname de nummer een te worden in de creatieve doe-het-zelf-sector, een categorie die tegen 2031 naar schatting 1,5 miljard dollar waard zal zijn en jaarlijks met 13% zal groeien.

BIC zei dat het de “ideale partner” was om Inkbox in staat te stellen ” snel te groeien, voornamelijk in Europa en Latijns-Amerika, uitgebreide online aanwezigheid via verschillende e-commerce platforms en de potentiële uitbreiding naar distributie in de detailhandel”.

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelSteelcase gaat met GoBright samenwerken
Volgende artikel Christa Furter wordt Managing Director van Viking

Gerelateerde berichten

BakkerElkhuizen verstevigt internationale positie met overname HandShoeMouse®

BakkerElkhuizen verstevigt internationale positie met overname HandShoeMouse®

edding Group with 3 product brands edding Legamaster Playroom 1

edding Group: edding, Legamaster en Playroom onder één groepsmerk

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 14
14 september - 16 september

Spot On Retail

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!