KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Distributie»Meest gelezen nieuws»Manutan nominee voor Customer Data Award 2017
Meest gelezen nieuws

Manutan nominee voor Customer Data Award 2017

24 november 20172 Min leestijd
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

Stijging van het aantal klanten en een toename van de bestelfrequentie is daarvan het gevolg. Reden voor de vakjury van de DDMA om Manutan te nomineren voor de Customer Data Award 2017. Volgens de jury is het knap hoe het Customer Lifecycle Programma heeft geleid tot slimmere en effectievere klantactivatie. “Deze case slaat bruggen naar alle afdelingen die klantinteractie tot taak hebben.”

Compleet veranderingsproces
Boris Vildosola Bustos, Marketing Directeur van Manutan, legt uit waarom het bedrijf de afgelopen twee jaar een compleet veranderingsproces heeft doorgemaakt. “In de jaren vóór 2015 had Manutan het niet gemakkelijk. Iets wat nog versterkt werd door een ingrijpende naamsverandering in januari 2014. We zagen in dat we alles wat we voor vaststaand hadden aangenomen, moesten loslaten en zijn volledig in gaan zetten op het gebruik van big data en verdere digitalisering. Big data en digitalisering kunnen echter verlammend werken wanneer medewerkers de inzet ervan niet begrijpen. Daarom hebben we hen vanaf het begin overal bij betrokken. Allereerst  bij het formuleren van een duidelijke visie, waarin we ons committeerden om door het samenbrengen van data, digitalisering én de menselijke factor een succesvolle online Business to Business aanbieder te worden. Vervolgens door ervoor te zorgen dat deze visie deel ging uitmaken van ons DNA en door onze medewerkers de tools te geven om autonomer te werken.”  


Essentieel is volgens Boris het bewerkstelligen van een optimale balans tussen klanttevredenheid, medewerkertevredenheid en leverancierstevredenheid. “Door onze klanten een beter online proces met een relevanter productaanbod te bieden, neemt de efficiency toe. Dat scheelt niet alleen de inkoper veel kostbare tijd, maar ook onze mensen. Die extra tijd besteden we aan meer persoonlijk contact met de klant”, legt Boris uit. “Zowel telefonisch en per mail als via onze chatbox.  Op deze manier zijn we een online aanbieder die tijdens het hele proces persoonlijk aanspreekbaar is. Zo brengt de visie van Manutan Group ‘Ondernemen voor een betere wereld’ mensen dichter bij elkaar: onze klanten, onze leveranciers en onze medewerkers.”

De KNVB werd uiteindelijk winner van de Customer Data Award 2017.

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelDomotex 2018: veel noviteiten, focus op individualisering
Volgende artikel Voorstel voor norm over duurzaamheidskeurmerken

Gerelateerde berichten

jaar in cijfers

2022: een jaar in cijfers

Ronald Kahn voor web

Topondernemer Roland Kahn gastspreker Officers World

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 14
14 september - 16 september

Spot On Retail

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!