Hiermee hebben Koninklijke Ahrend en dochterondernemingen Ahrend Nederland, Gispen Nederland en Presikhaaf Schoolmeubelen, naar eigen zeggen de erkenning gekregen nu ook officieel koploper te zijn op het gebied van Sociaal Maatschappelijk ondernemen.
Maatschappelijk verantwoord en betrokken ondernemen is verankerd in onze organisatie”, vertelt Eugène Sterken, CEO van Koninklijke Ahrend: “De certificering op trede 3 maakt ons trots maar ook blij. Blij omdat we met dit keurmerk een uitstekende, onderscheidende marktpositie hebben verworven. Als bedrijf werken wij ook steeds meer met leveranciers en partners die ook sociaal ondernemen. Onze klanten besteden hun opdrachten ook graag uit aan sociale maatschappelijke bedrijven. Ze moeten immers ook voldoen aan de 5% norm van de Quotum wet en kunnen ervoor kiezen om die te laten invullen door een sociaal maatschappelijke onderneming als de onze.”
Koninklijke Ahrend en haar dochterondernemingen tellen circa 200 werknemers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Zij zijn werkzaam in de (de)montage van kantoor- en schoolmeubilair. Met de PSO ladder kunnen organisaties laten zien welke inspanningen zij leveren om iedereen een kans te geven in onze maatschappij. Het is een meetinstrument annex keurmerk van TNO dat is uitgegroeid tot landelijke norm voor Socialer Ondernemen. De toets voor het keurmerk is toepasbaar bij alle soorten organisaties in Nederland, van multinational tot buurtwinkel, van advocatenkantoor tot werkbedrijf. Presikhaaf Schoolmeubelen is de enige onderneming in de schoolmeubelenbranche die het keurmerk PSO trede 3 mag voeren.
Op de foto: v.l.n.r. Eugène Sterken, CEO Koninklijke Ahrend, Maurits van Berckel, Commercieel directeur Gispen, Wim de Goei, Managing Director Presikhaaf Schoolmeubelen en Roy Fuijk, Commercieel directeur Ahrend.