KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Distributie»Meest gelezen nieuws»Onderzoek: ‘Eén op de vijf mkb’ers past aanbod aan om te blijven voortbestaan’
Meest gelezen nieuws

Onderzoek: ‘Eén op de vijf mkb’ers past aanbod aan om te blijven voortbestaan’

21 november 20182 Min leestijd
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

Ruim een op de vijf Nederlandse mkb’ers verwacht over vijf jaar zelfs totaal andere producten en diensten aan te bieden. Meer dan de helft van de Nederlandse mkb’ers geeft aan dat innoveren nu topprioriteit is, omdat de hoge eisen van consumenten de veranderingen in de markt bepalen. Consumenten willen waar voor hun geld, leggen de nadruk op een goede klantervaring en geven er de voorkeur aan om een product te huren of delen in plaats van aan te schaffen. Het gevolg hiervan is dat 89 procent van de ondervraagde mkb’ers producten en diensten in bepaalde mate aan gaat passen.
Technologie wordt in het innovatieproces beschouwd als een essentiële factor: 45 procent van de mkb’ers wil op data gebaseerde inzichten gebruiken om het productaanbod te bepalen. In het mkb zijn er echter nog steeds onzekerheden. Zo is er behoefte aan betere technologieën op de werkvloer (48%), wordt complexe regelgeving als een uitdaging gezien (38%) en wordt meer steun vanuit de overheid verwacht (35%).
“Mkb’ers staan voor de uitdaging om hun weg te vinden in onzekere tijden. Het goede nieuws is wel dat ondernemingen door de veranderende klanteisen gedwongen worden om hun strategie te heroverwegen, waardoor ze een betere manier zullen vinden om de markt te bereiken”, zegt Maurits Aalders, Director Marketing Ricoh Nederland. “Vooral de technologische verbeteringen maken in steeds meer verschillende sectoren veranderingen mogelijk. Mkb’ers geven aan dat het verbeteren van de productkwaliteit essentieel is, maar tegelijkertijd ook het verlagen van de kosten en het versnellen van de productie. Bij het evalueren van het marktaanbod is het van belang om na te gaan hoe de organisatie op een effectievere manier kan werken om de juiste balans te vinden.”

Meer informative: www.ricoh.nl/thoughtleadership

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelVepa Drentse onderneming van het jaar
Volgende artikel Dataflex opent nieuwe Codex-showroom

Gerelateerde berichten

jaar in cijfers

2022: een jaar in cijfers

Ronald Kahn voor web

Topondernemer Roland Kahn gastspreker Officers World

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 14
14 september - 16 september

Spot On Retail

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!