KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Distributie»Meest gelezen nieuws»‘Derde werknemers vreest voor baan door robotisering’
Meest gelezen nieuws

‘Derde werknemers vreest voor baan door robotisering’

7 maart 20192 Min leestijd
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

Maar niet iedereen ziet de toekomst somber in. 34 procent staat positief tegenover deze komst. Mannen zien minder op tegen deze innovatie dan vrouwen. Bijna de helft van de mannelijke respondenten (48%) is positief, tegenover slechts een kwart van de vrouwen. Dit blijkt uit het onderzoek ‘4 keer tijd voor goed HR-beleid: innovativiteit’ onder 1.019 werknemers uitgevoerd door Protime, specialist in workforce management oplossingen.

Niet technisch genoeg
In het onderzoek is ook gevraagd naar welke factoren ervoor zorgen dat robotisering als positief of negatief wordt ervaren. Sommige werknemers zijn bang niet genoeg technisch kennis te hebben voor de komst van robots. Vrouwen hebben dit gevoel vaker dan mannen, respectievelijk 21 en 11 procent. Daarnaast denkt een groot deel van de werknemers dat de techniek teleur zal stellen. Maar liefst 58 procent noemt storingen als negatief aspect aan de komst van robotisering.

Tijdwinst door robotcollega
De positieve kant is dat innovatie werknemers tijdrovende taken uit handen kan nemen. Een groot deel van werkend Nederland (42%) ziet grote tijdwinst ontstaan door robotisering en kunstmatige intelligentie. Daarnaast ziet nog een groep respondenten (36%) het wel zitten om administratief werk uit te besteden aan een ‘robotcollega’. Werknemers besteden deze gewonnen tijd het liefst aan persoonlijke ontwikkeling (27%) of het optimaliseren van bedrijfsprocessen (17%).

Lucas Polman, directeur bij Protime Nederland: “Hoewel een deel van werkend Nederland sceptisch is over de komst van robotisering en kunstmatige intelligentie op de werkvloer, is een groot aantal werknemers positief. Een robotcollega kan immers werk uit handen nemen en tijdwinst opleveren. Tijd die goed besteed kan worden aan andere zaken, zoals persoonlijke ontwikkeling. Technische storingen en het gevoel niet de juiste skills te hebben vormen echter nog een donkere wolk boven de positieve effecten van innovaties op de werkvloer. Bereid medewerkers voor op de toekomst door hen nieuwe vaardigheden aan te leren die nodig zijn om met nieuwe technieken om te gaan. Zo zien zij de toekomst rooskleurig in en ontvangen zij de innovaties met open armen.”

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelMobiele data wordt goedkoper in Nederland
Volgende artikel iPhone-abonnement maandelijks opzegbaar via Go Lemon

Gerelateerde berichten

jaar in cijfers

2022: een jaar in cijfers

Ronald Kahn voor web

Topondernemer Roland Kahn gastspreker Officers World

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 14
14 september - 16 september

Spot On Retail

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!