KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Distributie»Meest gelezen nieuws»BCC positief over de toekomst
Meest gelezen nieuws

BCC positief over de toekomst

5 december 20183 Min leestijd
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

In de 36 Essent-shops kunnen klanten van BCC niet alleen advies krijgen over het terugdringen van hun energieverbruik, maar ook rechtstreeks een nieuw energiecontract afsluiten. In een later stadium breiden BCC en Essent het aantal diensten en producten uitgebreid met onder meer smart home oplossingen en de verkoop van zonnepanelen. De samenwerking heeft een looptijd van drie jaar.

Essent werkte hiervoor samen met MediaMarkt. Het contract werd door beide partijen niet verlengd. Dat gaf BCC de mogelijkheid om met Essent in zee tegaan en direct gebruik te maken van de ervaringen die de energieleverancier de afgelopen jaren heeft opgedaan met shop-in-shop concepten. BCC rekent om die reden op een ‘vliegende start’ vanaf januari 2018, aldus de directie van de electro retailer.


Herman Bramer, Algemeen Directeur bij BCC, noemt de combinatie BCC en Essent een ‘logische fit’: “Net als wij heeft Essent klanttevredenheid zeer hoog in het vaandel staan en ook zij onderkennen dat tevreden en loyale klanten de sleutel tot succes zijn.” Volgens Bramer kan BCC dankzij de nieuwe samenwerking op termijn een totaalpakket aanbieden aan de klant. “Onze winkels worden een logische plek voor persoonlijk advies op het gebied van energiediensten, smart home en energiebesparende oplossingen.”


 


BCC ging ruim een jaar terug van start met een transformatieplan, waarbij in eerste instantie is gekeken naar de efficiency en het onder controle brengen van de kosten. De retailer met 70 winkels en een online platform is al enige jaren verliesgevend. 2017 is volgens Bramer een goed jaar geweest. “Het resultaat is aanzienlijk verbeterd, in lijn met het plan dat is gemaakt.”


De Nederlandse keten bevindt zich inmiddels in de tweede fase, waarbij de focus ligt op het verbeteren van het rendement op de omzet. Daar is onder meer de samenwerking met partners belangrijk in, vertelt Bramer. Hij stelt dat BCC een aantal dingen beter kan dan anderen, maar niet alleen succesvol kan blijven. “Mijn overtuiging is dat niemand dat kan.”


De winkelketen verkoopt sinds vorig jaar via bol.com en die samenwerking gaat als het aan Bramer ligt straks verder. Zo ziet hij een rol voor BCC weggelegd in de aftersales van bol.com. Verder opende BCC begin dit jaar shop-in-shops van Essent en zijn door een samenwerking met Mobiel.nl volgens hem alle telecomproviders aangesloten.


Of er meer shop-in-shops van andere partijen komen, kan Bramer nog niet zeggen. “Dat hangt af of we met de partner waarde kunnen creëren op de winkelvloer.” BCC is volgens hem met meerdere partijen aan het praten ‘om gezamenlijk een goed businessmodel uit te werken’. In de loop van dit jaar komt daar mogelijk meer duidelijkheid over.


 

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelVodafoneZiggo stelt gigabitnetwerk in 2020 beschikbaar in Utrecht
Volgende artikel Partners van dean one krijgen met Mobile Wholesale unieke toegang tot @Work-portfolio T-Mobile

Gerelateerde berichten

jaar in cijfers

2022: een jaar in cijfers

Ronald Kahn voor web

Topondernemer Roland Kahn gastspreker Officers World

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 14
14 september - 16 september

Spot On Retail

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!