KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Distributie»Meest gelezen nieuws»Belangrijkste verbeterpunt voor webshops is retourbeleid
Meest gelezen nieuws

Belangrijkste verbeterpunt voor webshops is retourbeleid

5 december 20182 Min leestijd
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

61 procent van de Nederlanders wil dat meer webshops een gemakkelijk retourbeleid hebben om de online ervaring zo positief mogelijk te maken. Dit blijkt uit een internationaal onderzoek van SAP onder 21.600 respondenten. Aan het onderzoek deden 1.000 Nederlandse respondenten mee.

Verbeter de customer experience
Hoe kunnen bedrijven de online ervaring voor hun klanten nog meer verbeteren? Naast een goed retourbeleid geeft 40 procent van de respondenten aan dat ze graag de mogelijkheid hebben om artikelen te passen of te testen voordat een aankoop wordt gedaan. Een fysieke winkel is dus belangrijk voor veel shoppers. Alleen een online shop? Geen probleem, de respondenten hebben nog een wens: 30 procent ziet graag dat een bedrijf meerdere opties van een product stuurt, zoals verschillende maten, zodat ze zelf thuis een vergelijking kunnen maken en de beste optie kunnen kiezen.

Nederlanders blijven Nederlanders
Het onderzoek laat meerdere gebieden zien waarin retailers kunnen verbeteren, maar wat zijn redenen voor een consument om wel op ‘kopen’ te klikken? Het zal weinig bedrijven verbazen: een melding over korting (47%). Een vermindering in de prijs haalt shoppers vaak over de streep. Klanten staan daarnaast graag in contact met het bedrijf waar ze de aankoop doen. Een kwart van de Nederlanders geeft aan dat wanneer vragen over een item goed beantwoord worden, dit ze overhaalt om een aankoop te doen. Een ander aspect van de customer experience die klanten graag op een website terugzien, is een overzicht van eerdere aankopen. Wanneer een organisatie laat zien dat ze dit in ogenschouw hebben, zegt 21 procent dat dit een aankoop ten goede komt. Een goede online ervaring zorgt hiermee voor een verhoogde aankoopintentie.

Mark de Bruijn, VP & Head of Marketing EMEA & MEE bij SAP Customer Experience (foto): “De resultaten van dit onderzoek laten een duidelijke wens van de consument zien voor een gepersonaliseerde customer experience. Het is dus tijd om hier gehoor aan te geven. Met de juiste technologieën is dit helemaal niet zo moeilijk meer te realiseren. Kies bijvoorbeeld voor een chatbot die de klant 24/7 te woord kan staan of gebruik Augmented Reality. Zo kunnen klanten zien hoe die nieuwe bank in hun interieur staat. Trek zo de klant over de streep om zijn aankopen voortaan bij jouw organisatie te doen. En wat korting op z’n tijd kan dus absoluut geen kwaad.”

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelVodafoneZiggo stelt gigabitnetwerk in 2020 beschikbaar in Utrecht
Volgende artikel Partners van dean one krijgen met Mobile Wholesale unieke toegang tot @Work-portfolio T-Mobile

Gerelateerde berichten

jaar in cijfers

2022: een jaar in cijfers

Ronald Kahn voor web

Topondernemer Roland Kahn gastspreker Officers World

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 14
14 september - 16 september

Spot On Retail

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!