KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Distributie»Meest gelezen nieuws»Column: Waarom trainen noodzaak is!
Meest gelezen nieuws

Column: Waarom trainen noodzaak is!

5 december 20182 Min leestijd
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

We hebben allemaal wel die ervaring dat we slecht geholpen worden in winkels, dat we accountmanagers spreken die geen kennis van zaken hebben en een gebrek aan vaardigheden, dat we te woord worden gestaan door ondeskundige callcenter medewerkers. Of dat er een monteur komt die zes keer de zaak moet bellen omdat hij niet weet wat er aan de hand is.

Het verbaast me dat er nog steeds mensen werken die niet of nauwelijks training hebben gehad om hun vakkennis te vergroten en hun vaardigheden te verbeteren. Ik verbaas me erover dat verkopers vaak alleen over hun product praten en niet een behoefteanalyse maken van waaruit ze producteigenschappen omzetten naar voordelen voor hun klanten. Dat er heel slecht wordt samengevat of dat er überhaupt niet goed wordt afgesloten. Dat er uitermate slecht wordt omgegaan met bezwaren en dat er dus altijd kansen blijven liggen en niet benut worden.

De negatieve invloed die dat heeft op omzetten, klantvriendelijkheid en positieve persoonlijke ontwikkeling is groot! Bedrijven die beter zijn dan hun concurrenten maken betere resultaten. Verkopers die hun vak verstaan scoren meer orders, hebben een hogere orderwaarde en meer tevreden klanten. Techneuten die weten waar ze het over hebben zijn effectiever en lossen sneller problemen op. Callcenter medewerkers die goed communiceren zorgen voor blije klanten en herhaalaankopen.

Ondernemers, managers en bazen zouden veel meer zelf getraind moeten worden en hun personeel moeten (laten) trainen. Die mensen zouden veel meer om training moeten vragen. Willen we met z’n allen winnen? Dan moeten we ook aan de bak en onze vitaliteit, kennis en vaardigheden op peil houden en vergroten. We weten heel goed dat klanten willen dat hun verwachtingen worden overtroffen. Producten en diensten worden steeds homogener. We verkopen steeds meer van hetzelfde. Goed getrainde en opgeleide medewerkers kunnen echt het verschil maken.  Laten we er dan ook voor zorgen dat wij en onze mensen dat ook kunnen. Dat scheelt een hoop gedoe elke week als de resultaten door worden gesproken. Ook scheelt het een hoop ontevreden klanten. Sterker nog: omzetten stijgen en klanttevredenheid zal toenemen.

Daarom is trainen belangrijk! Het vergroot de omzet, het maakt klanten meer tevreden en houdt personeel gemotiveerd. Om te winnen is training onmisbaar!

Richard Walraven
DGA Stairwaysgroep 

Deze column komt uit Connexie02. De volledige uitgave lees je hier.

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelVodafoneZiggo stelt gigabitnetwerk in 2020 beschikbaar in Utrecht
Volgende artikel Partners van dean one krijgen met Mobile Wholesale unieke toegang tot @Work-portfolio T-Mobile

Gerelateerde berichten

jaar in cijfers

2022: een jaar in cijfers

Ronald Kahn voor web

Topondernemer Roland Kahn gastspreker Officers World

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 14
14 september - 16 september

Spot On Retail

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!