KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Distributie»Meest gelezen nieuws»Smart Home Society gaat consument warm maken voor slimme woningen
Meest gelezen nieuws

Smart Home Society gaat consument warm maken voor slimme woningen

5 december 20183 Min leestijd
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

Tijdens hun eerste bijeenkomst op 11 april in de Rotterdamse Van Nelle-fabriek toonden ze zich vastberaden om samen de consument te gaan enthousiasmeren, inspireren en informeren. Met als kapstok ‘the battle of the voices’ – ofwel de opmars van spraakbesturingsassistenten – zochten ze de verbinding.

De smarthome-markt kent veel stakeholders. Fabrikanten, retailers, installateurs, netwerkproviders, verzekeraars, marketeers en zorgaanbieders; allemaal hebben of willen ze er iets mee. De Smart Home Society – een initiatief van UNETO-VNI, Gfk, online marketeer Guilty People en BSH huishoudapparaten – bundelt hun kennis en krachten. Met als doel om de consument totaaloplossingen en -ontzorging te bieden en beren van de weg te nemen. Voor UNETO-VNI is een belangrijk hulpmiddel daarbij het vormen van een digitaal platform dat alle partijen samenbrengt. Een platform voor en door consumenten.

Smart Home-markt groeit
Bij de eerste netwerkbijeenkomst spraken ruim zeventig deelnemers over de randvoorwaarden om van Smart Home een succes te maken. Voor UNETO-VNI is het beoogde platform een goed hulpmiddel om consumenten op weg te helpen. Jan Kees de Jager, CFO van KPN, benadrukte het belang van innovatie op het gebied van IoT en Smart Home. Barbara Schouten van marktonderzoekbureau GfK toonde met cijfers de sterke groei aan van de smarthome markt. Zo is in Nederland de verkoopwaarde van smarthome producten in 2017 gestegen met 12%, met slimme huishoudelijke apparaten als grootste aanjagers van de groei.

Uit het laatste onderzoek blijkt verder dat het merendeel van de Nederlanders nu bekend is met het begrip smarthome. Hetzelfde onderzoek laat zien dat 12% van de Nederlanders verwacht dat ze binnen vijf jaar een virtuele spraakassistent gaan gebruiken voor de bediening van apparaten en het geven van opdrachten. “Spraakassistenten gaan een cruciale rol spelen in de versnelling van de smarthome-markt, met Google Assistant als belangrijkste kanshebber. Nu zeggen we nog: daar is een appje voor. Straks zeggen we: dat kan Google voor me doen”, stelde Schouten.

Kennis delen en ontwikkelen
Uit de groepsdiscussies werd vooral duidelijk dat stakeholders behoefte hebben aan kennisdeling en -ontwikkeling, aan het samen informeren en inspireren van de consument. “We hebben elkaar hard nodig in deze markt. We weten stuk voor stuk heel veel van één schakel: productontwikkeling, installatie, verkoop, faciliteren en toepassen. Maar we moeten er voor zorgen dat al die elementen samen komen tot een werkende oplossing bij de consument,” luidde één van de conclusies.

Rob Wierenga, Hoofd Consumentenelectronica & Installatie-Retail van Uneto-VNI:
“Het succes van de bijeenkomst heeft er aan bijgedragen dat veel partijen zich zullen aansluiten bij het initiatief! De eerst volgende bijeenkomst zal eind juni plaats gaan vinden waarbij we de ideeën  van deze bijeenkomst zullen meenemen in de uitvoering van het platform. Daarnaast kon met de contacten, ambiance en gemeenschappelijke doelstellingen zeer waarderen.”
Wilt u meer weten over dit initiatief? R.wierenga@uneto-Vni.nl

Beeld: Erik de Vries
Tekst: Astrid Zoumpoulis-Verbraeken (Stijlmeesters)

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelVodafoneZiggo stelt gigabitnetwerk in 2020 beschikbaar in Utrecht
Volgende artikel Partners van dean one krijgen met Mobile Wholesale unieke toegang tot @Work-portfolio T-Mobile

Gerelateerde berichten

jaar in cijfers

2022: een jaar in cijfers

Ronald Kahn voor web

Topondernemer Roland Kahn gastspreker Officers World

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 14
14 september - 16 september

Spot On Retail

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!