KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Distributie»Meest gelezen nieuws»Smartphone-gebruik groeit ten koste van tablet
Meest gelezen nieuws

Smartphone-gebruik groeit ten koste van tablet

5 december 20182 Min leestijd
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

De smartphone wordt daarnaast steeds vaker gebruikt voor nieuwe toepassingen zoals bijvoorbeeld het gebruik als mobiele toegangskaart (dit groeit van 13% in 2015 naar 21% in 2017). De variatie in gebruik op de tablet neemt veelal af, alleen het kijken van TV programma’s en videofilmpjes nemen op beide apparaten toe. Televisiekijken op de smartphone neemt toe van 11% (2015) naar 17% (2017) en op de tablet van 30% (2015) naar 33% (2017). Voor het kijken van videofilmpjes geldt hetzelfde; dit nam op beide apparaten toe tot 41%.
Inmiddels is 88% van de Nederlanders in het bezit van een smartphone, 70% heeft een tablet. De SMART-TV vindt steeds meer een plek in het huishouden; 51% gebruikt deze wekelijks. Het SMART-TV bezit is toegenomen tot 42%. “Mensen maken ook steeds meer gebruik van diverse apps op de SMART-TV. Hierdoor wordt het voor adverteerders steeds beter mogelijk om gerichte aanbiedingen te doen. Programmatic advertising via het televisiescherm zal dan ook een steeds belangrijkere rol krijgen“, aldus Liesbeth Nekkers, Head of Media Measurement GfK.
Social media stijgen in gebruik, alleenTwitter en Facebook stabiliseren. Facebook daalt  wel onder de jongeren (13-17 jaar). Zowel Instagram als Snapchat gebruik blijft stijgen onder de 13-17 jarigen.
Ruim een kwart van de Nederlanders (27%) geeft aan een adblocker te gebruiken. Dit aandeel stijgt gestaag sinds 2015, toen het nog 23% betrof. Bijna een derde van de consumenten geeft aan in de toekomst adblockers te willen gaan gebruiken op de smartphone. Op de tablet is dit 20%.
Virtuele assistenten krijgen grip op de markt. 72% van de Nederlanders heeft er wel eens van gehoord. 59% kent er minstens één waarvan Siri de meest bekende is. Kijken we naar de Digital Home Assistent, dan ligt de bekendheid veel lager; 79% kan er geen noemen. Google home wordt met 13% het meest genoemd.12% verwacht er binnen 5 jaar wel een te gaan gebruiken.

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelVodafoneZiggo stelt gigabitnetwerk in 2020 beschikbaar in Utrecht
Volgende artikel Partners van dean one krijgen met Mobile Wholesale unieke toegang tot @Work-portfolio T-Mobile

Gerelateerde berichten

jaar in cijfers

2022: een jaar in cijfers

Ronald Kahn voor web

Topondernemer Roland Kahn gastspreker Officers World

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 14
14 september - 16 september

Spot On Retail

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!