KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Blog»Marcel Mulder: even voorstellen
Blog

Marcel Mulder: even voorstellen

3 oktober 20223 Min leestijd
Potret Marcel Mulder April 2022
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Met ingang van 1 juli 2022 ben ik gestart bij Libris Blz. in de functie van Manager Inkoop non-books. Inmiddels ben ik 35 jaar Retail ervaring rijker na mijn start bij V&D, gevolgd door verschillende functies in de buitendienst en commercie bij RDC (Read Shop, Vivant, Plantage) en de laatste jaren bij Audax (RDC, AKO en Bruna). 

Ik ga Libris Blz. ondernemers ondersteunen bij hun non-books producten in de boekhandel, zowel op het gebied van inkoop en assortimentssamenstelling. Daarnaast neem ik het voortouw in een centrale database ten behoeve van een Digitaal Beurs Inkoopplein non- books. Eén portaal om gemakkelijk te kunnen bestellen bij verschillende leveranciers. Doordat Libris Blz een eigen database heeft, met plaatje praatje van de producten, wordt het voor de ondernemer mogelijk om op zijn lokale website zijn eigen non-books assortiment aan te bieden aan de klant middels Click & Collect. 

KBM heeft mij gevraagd columns te schrijven over de ontwikkelingen in Retail (ongeacht formule of lidmaatschap bij een inkooporganisatie) van boeken, kantoorartikelen, wenskaarten, tijdschriften en aanpalend assortiment. Periodiek ga ik een productgroep uitlichten. Wat zijn de ontwikkelingen in de winkels (offline) en online? Wat is het toekomstperspectief van het product? Waar onderscheidt een bepaalde winkelformule zich in en welke leverancier loopt voorop in vernieuwingen.  

Iedere formule heeft zijn eigen handtekening, maar iedere lokale winkel heeft óók zijn eigen lokale specialisme. Hoe maak je een juiste keuze in assortiment? Bepaal je dat zelf, laat je dat over aan de leverancier of toch aan de overkoepelende organisatie?  

Allemaal vragen waar ik de komende tijd op deze plek antwoorden wil geven. 

In augustus en september zijn we weer getrakteerd op drie leuke beurzen in Nederland; Trendz, Show. Up en Spotlight. Belangrijk voor iedere ondernemer die meer wil verkopen dan het basisassortiment én om inspiratie op te doen voor nieuwe ideeën.  

Beurzen zijn tevens van belang, omdat veel leveranciers nog maar een beperkte buitendienst hebben. Zij hebben niet de capaciteit om alle winkels te bezoeken. Deze leveranciers brengen een bezoek bij de grotere boek- en kantoorvakhandels maar de kleinere winkels ontvangen de informatie rechtstreeks via post en mail of via de overkoepelende organisatie.  

Marcel Mulder is sinds 1 juli manager Inkoop non-books bij Libris BLZ. Daarvoor was hij category manager bij Audax voor de formules AKO, Bruna, Read Shop, Plantage Boekhandels, Vivant. Verantwoordelijk voor een kwalitatief en kwantitatief passend assortiment voor de productgroepen Cartridges, Verzenden, Printpapier, Multimedia, Wenskaarten, Additioneel assortiment gift & cadeau. Hiervoor was hij bij RDC assortimentsmanager kantoorartikelen, wenskaarten, tijdschriften, gift, spellen, hobby, muziek en DVD. 

Vorige artikelDuurzaam? Nog lang niet!
Volgende artikel Campagne ‘goede koffie’ maakt bedrijven bewust van belang duurzame koffie op werkvloer

Gerelateerde berichten

Het is nooit goed of het deugt niet!

Het is nooit goed of het deugt niet!

367 berichten vol inspiratie en informatie

Ondernemers in het zonnetje

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

mei 21
10:30 - 17:00

ALV Novaka

jun 3
3 juni - 5 juni

Vakbeurs facilitair & gebouwbeheer 2025

jun 12
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

jun 19
Gehele dag

Officers world – Ledenvergadering en informatieve bijeenkomst

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!