KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Belgie»BIC ziet groei vertragen in Q3
Belgie

BIC ziet groei vertragen in Q3

7 november 20223 Min leestijd
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

BIC heeft voor het derde kwartaal van 2022 een omzetgroei genoteerd van 2,1 procent voor zijn divisie Human Expression (voorheen Stationery). De omzet van de divisie bedroeg in de periode juni-september €225 miljoen. BIC zei dat het resultaat was beïnvloed door klanten die hun back-to-school (BTS) orders vervroegen naar het tweede kwartaal.

In het persbericht over de kwartaalcijfers richt BIC zich vooral op de resultaten over de eerste negen maanden van het jaar. Human Expression realiseerde een omzetstijging van 14,4% op vergelijkbare basis en een omzet van 663 miljoen euro. Hieraan zal de overname van tattoo-brand Inkbox in januari van dit jaar hebben bijgedragen. Al kwamen de marges van Human Expression zowel in het derde kwartaal als in de negen maanden onder druk te staan. BIC nam in augustus de aandelen over van ISKN, een technologie dat eind 2019, in samenwerking met Faber-Castell, de Repaper digitale tekenoplossing heeft ontwikkeld.

In Europa werden de resultaten over de eerste negen maanden aangedreven door zowel Zuid-Europa (Italië, Spanje) als Oost-Europa (Polen, Roemenië), gestimuleerd door efficiënte promotieactiviteiten. De uitverkoop heeft de cijfers van BTS goed gedaan. In Frankrijk is de leiderspositie geconsolideerd door voor het 16e opeenvolgende jaar beter te presteren dan de markt en met 1,4 procentpunt aan waarde te winnen. Dit was te danken aan alle segmenten, waaronder core stationery en colouring. Het iconische 4-Color droeg voor 50% bij aan de stijging van het marktaandeel. In het VK behield BIC de nummer één merkpositie en presteerde beter dan de markt (+1,2 punten) dankzij de sterke prestaties van het pennensegment (BIC Cristal en BIC 4-Color), kleurviltstiften en potloden.

Wereldmarkt

In de VS groeide de markt voor schrijfwaren met 1,9% in waarde, en BIC won +0,5 punten in waardeaandeel, gevoed door zowel de kernsegmenten voor schrijfwaren als de segmenten met toegevoegde waarde (kleurstoffen en gel), alsook door goede prestaties in de e-commerce. Zoals verwacht was de verkoop van BTS robuust, aangedreven door onze kernsegmenten voor kantoorbenodigdheden, zoals mechanische potloden, waar BIC bijna 3 punten aan marktaandeel won.
In Brazilië is de netto-omzet meer dan verdubbeld dankzij de gunstige prijsstelling en het sterke marktmomentum. De papierwarenmarkt groeide met dubbele cijfers en BIC bereikte een historisch hoogtepunt met een marktaandeel van meer dan 50% in waarde. Dit was te danken aan een aanhoudend sterke uitvoering in de winkels en de prestaties van zowel klassieke producten (balpen) als producten met toegevoegde waarde, zoals BIC Intensity.
In Mexico groeide de markt met meer dan 60% dankzij de terugkeer naar klaslokalen, en behaalde BIC +0,6 punten dankzij de segmenten kleuren en markeren. Tijdens het BTS-seizoen consolideerde de martkleider zijn leiderspositie en won voor het tweede opeenvolgende seizoen marktaandeel in het moderne massakanaal, ondersteund door een sterke zichtbaarheid in de winkels, efficiënte communicatiecampagnes en goede prestaties in de e-commerce.
In India steeg de netto-omzet van Cello met dubbele cijfers, dankzij een aanhoudende opleving van de markt en een solide groei met dubbele cijfers in de e-commerce dankzij een gunstige mix.

 

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelVakhandel voor schilder- en kantoorartikelen Heger en Van den Berg viert honderd jarig bestaan
Volgende artikel GaragePark opent park in Roosendaal

Gerelateerde berichten

Casio fx-82NL: meer dan een standaard rekenmachine Nieuwe verplichtingen voor batterijen vanaf augustus 2025

Nieuwe verplichtingen voor batterijen verkoop vanaf augustus

Holland Office Supplies

Holland Office Supplies lanceert unieke private label service voor A4-printpapier – al vanaf 2.000 pakken

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 14
14 september - 16 september

Spot On Retail

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!