In het boekjaar 2021/22 heeft de Schwan-STABILO Groep een omzet behaald van EUR 745,3 miljoen euro. Aanzienlijk hoger dan vorig jaar (623,2 miljoen euro). In het voorgaande jaar was er al sprake van een gematigde stijging. In het licht van bijkomende moeilijkheden, zoals zoals knelpunten in de aanvoer van grondstoffen en energie, alsmede problemen in de toeleveringsketen en een sterke stijging van het inflatiepercentage, werd een uitzonderlijke stijging van ongeveer 20% bereikt. Het segment schrijfwaren groeide 3 procent.
De sterke merkenportefeuille van het familiebedrijf bleek eens te meer de belangrijkstesuccesfactor. In elk van de drie bedrijfstakken Cosmetica, Schrijfinstrumenten en Outdoor zorgden hoogwaardige producten en op duurzaamheid gerichte innovaties voor recordomzet. De afdeling Cosmetica kende een onevenredige groei met een omzet van 312,3 miljoen euro (+ 37%). Ook STABILO en Outdoor behaalden nieuwe records:
- De schrijfwarentak STABILO genereerde 215,8 miljoen euro (+ 3,1 %), Outdoor 216,9 miljoen euro (+ 16,4 %).
- De omzet ontwikkelde zich positief in alle regio’s, maar vooral in Noord-Amerika en Europa.
- STABILO kon onevenredig groeien dankzij de kracht van het merk in Europa en Azië. Noord-Amerika werd opnieuw de belangrijkste afzetmarkt voor
Cosmetica, maar ook Europa groeide weer aanzienlijk. Outdoor heeft de uitbreiding van de verkoopactiviteiten in de VS, China en Europa. Sebastian Schwanhäußer, Chief Executive Officer (CEO): “Wij zijn actief in tal van landen over de hele wereld in verschillende segmenten van de consumentengoederensector  en onze economische situatie hangt zowel af van wereldwijd consumentengedrag en van individuele marktinvloeden.
Het afgelopen boekjaar heeft aangetoond dat Schwan-STABILO succesvol kan zijn, zelfs in tijden van crisis. . Het leveren van zulke sterke resultaten tegen alle verwachtingen in kan een kracht zijn van familiebedrijven. In ieder geval is het een geweldige wereldwijde team inspanning geweest van de medewerkers en het management!”