Het specialistische bedrijf uit Barneveld is nog relatief onbekend in de kantoorwereld, maar als het aan Entrance ligt gaat dat snel veranderen. Haar unieke, luxe meetingboxen staan op het punt de markt te veroveren. Ze zijn breed toepasbaar en worden naar wens op maat gemaakt. Een van de eyecatchers van de meetingboxen, die vernoemd zijn naar zeven planeten, is de automatische schuifdeur. Een prachtproduct waarmee de kantoorinrichter en vakhandel zich kunnen onderscheiden.
“Wij zijn actief geworden op de markt van meetingboxen, mede omdat het product grotendeels bestaat uit aluminium en glas. Iets waar wij al jaren in zijn gespecialiseerd via de automatische deuren van Entrance. We hebben gekeken naar een aantal meetingboxen en zagen dat er verbeteringen mogelijk waren. We hebben vervolgens onze focus gericht op de ontwikkeling van een nieuwe meetingbox en dat in een half jaar gerealiseerd. Voor de sales & marketing hebben we speciaal Rosemarijn (Hartman, red.) aangesteld. Begin dit jaar is de eerste Entrance meetingbox op de markt gekomen. De eerste exemplaren zijn inmiddels verkocht”, vertelt Davy van Kruistum, mede-eigenaar van Entrance Meetingboxen en de Entrance Groep.
Grote doelgroep
De bedrijfsmatige kantoorvakhandel en kantoorinrichters zijn een belangrijke doelgroep voor Entrance Meetingboxen. “Deze bedrijven hebben een heel groot netwerk van eindgebruikers. Als een organisatie twee of drie meetingboxen wil aanschaffen, komt deze vaak terecht bij de kantoorinrichter. Het pluspunt is dat hij ook ander kantoormeubilair kan leveren. Als hij met ons in zee gaat, kunnen we volop support leveren. We gaan een mooie showroom inrichten met een aantal modellen met verschillende interieurs, waar de kantoorinrichter met zijn klant een kijkje kan nemen. Hij hoeft in feite alleen maar te verkopen, de rest doen wij. We kunnen bovendien een goede marge geven.”
Volgens Rosemarijn Hartman onderscheidt de Entrance meetingbox zich van andere soortgelijke producten. “Veel kantoormeubelleveranciers hebben dergelijke meetingboxen, maar wij blinken juist uit met een luxere uitvoering. Voor echt luxe kunnen we de directieboxen in laten richten door interieurontwerpbureau Hora uit Barneveld. Wij vinden daarom dat we meetingboxen leveren met toegevoegde waarde, anders dan de meeste producten op dat gebied. Je kunt de Entrance-meetingboxen overal plaatsen, zoals het kantoor (vooral de kantoortuin), een hotel, een vakantiepark, het onderwijs en de overheid. De doelgroep is eigenlijk elk bedrijf met een open kantoor waar meerdere mensen werken, van MKB tot de corporates, maar ook de autoleverancier op de hoek. Eigenlijk is het aantal potentiele klanten oneindig.”
Davy duidt het onderscheid van Entrance nader. “Wij richten ons dus wat meer op het hogere segment door het gebruik van luxere materialen. Standaard is er een automatische schuifdeur gemonteerd. Dit heeft geen enkele andere aanbieder. Maar goed, we komen uit de business van automatische deuren, dus de techniek kunnen we probleemloos toepassen. Verder hebben we bijvoorbeeld geen schakelmaterialen van kunststof maar degelijke metalen behuizing. Alles is gewoon van topkwaliteit. We mikken dan ook niet op de prijs, zoals menig ander.”
Luxe, high exclusive box
Rosemarijn vult aan. “We kunnen bovendien maatwerk leveren. De box kan naar eigen smaak worden ingericht, zoals de kleuren, de vloerbedekking, petvilt en de materialen. We hebben een boxrange die loopt van casco tot aan luxe of high exclusive gemeubileerd. We kunnen de box als werkplek of als ontmoetingsruimte aanleveren.”
Davy: “Bij de werkplek-box plaatsen we een zit-stabureau met een bureaustoel. Deze is beschikbaar als een-, twee-, vier-, zes- of achtpersoons uitvoering. Bij de meeting-box opstelling bieden we een luxe of high exclusive model. Hier komt een vergadertafel met stoelen in. De laatste krijgt wat gouden details, zoals in het schakelmateriaal of in tafel- en stoelpoten. Ook brengen we een videoscherm aan. Alles is net een tintje luxer. Deze bieden we als twee-, vier-, zes-, acht- en tienpersoons aan. Wil je nog een stapje verder gaan, zoals een directie-meeting box dan schakelen we Hora in.”
Entrance heeft een serie van zeven modellen meetingboxen, die genoemd zijn naar de planeten Mercurius, Mars, Venus, Neptunus, Uranus, Saturnus en Jupiter. “Het is een verwijzing naar ruimte, rust, space. Deze namen doen het goed op het gebied van promotie op beurzen en dergelijke. Achter onze producten zit een verhaal achter, net zoals een planeet.”
De kleinste meetingbox is de Mercurius, die ook wel de belcel wordt genoemd. De grootste is Jupiter. Hierin kunnen twaalf personen een werkplek vinden. Al het meubilair is maatwerk en is afkomstig van een vaste toeleverancier. Naast de casco, luxe of high exclusive uitvoering biedt Entrance nog opties als een plantenwand aan de buitenzijde of een houten lattenwand.
Geluidswering en duurzaamheid
Duurzaamheid is een van de speerpunten van Entrance meetingboxen. Rosemarijn: “We hebben veel gemeentes als klant. Het aluminium dat we gebruiken, is 100 procent gerecycled. Bovendien is het een product dat heel lang meegaat. De wanden bestaan onder meer uit petvilt, gemaakt van petflessen. Ook zijn de boxen demontabel en kun je ze weer mee- of terugnemen. Ze zijn trouwens te koop, te leasen of te huur. Dat laatste is bijvoorbeeld voor beurzen interessant. Wij bouwen de meetingbox op en breken hem weer af.”
De meetingboxen zijn geluidwerend gebouwd. “We hebben tijdens de half jaar ontwikkeltijd gekeken hoe het geluid zo goed mogelijk tegen te houden. We hebben ook de hulp ingeroepen van enkele experts op akoestiekgebied. We hebben nu een wandopbouw gerealiseerd die het geluid optimaal afstopt. Er zijn dichte wanden die een vierlaagse opbouw hebben. Elke laag heeft zijn functie om geluid tegen te houden. Aan de voorzijde is er dubbel gelaagd isolatieglas met een speciale akoestische folie gemonteerd. Dit is echt speciaal geluidswerend glas. Ook hebben we gekeken naar een goede vloer en het voorkomen van eventuele doorgangen en kieren in de wanden”, legt Mitchel van Kruistum, mede-eigenaar van Entrance Meetingboxen uit.
Entrance heeft natuurlijk ook gedacht aan het belang van ventilatie in zo”n gesloten ruimte. “Ons uitgangspunt is dat mensen de hele dag in een meetingbox moeten kunnen werken, en dan ook nog met tien personen. Daar moet de ventilatie goed genoeg voor zijn. Dat hebben we dan ook lang en goed onderzocht. We hebben van alles geprobeerd, maar hebben nu een ventilatiesysteem gevonden waar we vertrouwen in hebben. Je kunt het digitaal instellen en temperatuur en luchtvochtigheid aflezen vanaf het bedieningspaneel en eventueel smartphone. Ook kun je de snelheid van de ventilator regelen.”
Unieke automatische schuifdeur
Uniek is de automatische schuifdeur die toegang tot de meetingbox biedt. Mitchel: “Daarmee zijn wij tot nu toe de enige. Het voordeel is dat je geen verlies van de draaicirkel van de deur hebt, waardoor er dus minder ruimte nodig is rondom de box. De automatisch schuifdeur past naadloos in het geheel, omdat deze een speciale, heel kleine aandrijving heeft die met magneten werkt. Het is een stille, geruisloze schuifdeur die optimaal zijn werk doet.”
De Entrance-mensen ervaren dat er veel belangstelling is voor meetingboxen. Davy: “Maar vooral ook naar producten in het hogere segment. Daarom zetten we een kwalitatief hoogwaardig product neer. Mensen vragen naar een luxe meetingbox die een mooi design heeft en in hun kantoor past. Daar mikken we op.”
Rosemarijn vult aan: “De meerwaarde van ons product is dat we praktisch alle maatwerk kunnen leveren. Hoewel we zeven standaard framematen hebben, kunnen we dat naar wens aanpassen. Wij zijn flexibel, hebben korte lijnen en de productie in Barneveld. Bovendien kunnen we de boxen in vier á vijf weken leveren. We hebben alle onderdelen op voorraad. Daarnaast kunnen we een eigen montageploeg inzetten en snel schakelen met de service “
Entrance heeft ook plannen om de meetingbox casco als bouwpakket aan te bieden. Davy: “We willen hem zo eenvoudig mogelijk maken, zodat de klant hem in eigen beheer in elkaar kan zetten, mits deze een beetje technisch is. Bijkomend voordeel is dat het product gemakkelijker te exporteren is. We hebben bijvoorbeeld een relatie in Spanje die onze meetingboxen daar wil verkopen.”
Rosemarijn tot besluit: “Al met al streven we naar een toonaangevende rol op het gebied van de luxere meetingboxen. Dit willen we realiseren door uit te blinken in meedenken met de klant, service en kwaliteit.”