De AV- en UC-distributeur en fabrikant Kindermann heeft zowel in het boekjaar 2021 als in het boekjaar 2022 een omzetstijging van 26 procent gerealiseerd. De positieve ontwikkeling is enerzijds te danken aan de uitbreiding van het distributieportfolio, maar anderzijds ook aan de introductie van nieuwe eigen producten, aldus een verklaring van het bedrijf.
De Duitse producent is onder meer bekend van de Kindermann touchdisplays, die opvallen door de zelf ontwikkelde intuïtieve gebruikersinterface, die voor alle displayseries gelijk is.
De leverancier op het gebied van media- en presentatietechniek is het afgelopen jaar ook begonnen met een omvangrijk transformatieproces en heeft met de nieuwe merkidentiteit. Met de strategie “excellent25” lanceerde het bedrijf een kwaliteitsoffensief en een focus op centrale thema’s als conferencing, connectiviteit en samenwerking. Het doel is duidelijk gedefinieerd: Het creëren van een excellente ervaring voor partners en gebruikers. Daartoe zijn ook nieuwe sleutelposities gecreëerd en competent ingevuld. Kindermann wil ook zijn distributienetwerk op de internationale markt uitbreiden. De wereldwijde expansiestrategie is uitsluitend gebaseerd op eigen producten. Daarnaast wordt momenteel volop gewerkt aan een nieuwe dealer-onlineshop.
Kindermann vertrouwt op duurzame energie
Op het hoofdkantoor in Eibelstadt bij Würzburg bevindt zich ook de productiefaciliteit van Kindermann. Hier worden bureauverbindingspanelen, beugels, plafondliften en mediameubels geproduceerd. Elk productieproces verbruikt veel energie. In juni 2022 werden 500 fotovoltaïsche modules in gebruik genomen op het dak van de logistieke hal. Deze wekken momenteel meer dan 60 procent van de totale elektriciteitsbehoefte op. De installatie van nog eens 700 modules op het dak van de productiehal volgt op korte termijn. In totaal wordt verwacht dat het systeem dit jaar al 400.000 kWh zal opwekken, wat veel meer is dan het elektriciteitsverbruik van Kindermann en aan het net zal worden geleverd.
“Wij zijn blij met de positieve ontwikkeling van de verkoop in de afgelopen jaren, ondanks de moeilijke marktomstandigheden. Natuurlijk willen we deze trend de komende jaren voortzetten. Daartoe hebben we vorig jaar een nieuwe koers uitgezet en een signaal afgegeven met onze nieuwe huisstijl. Bovendien breiden we niet alleen onze eigen portefeuille uit, maar richten we ons ook op de distributie. Nu moeten wij deze nieuwe filosofie in praktijk brengen om aan de nieuwe markteisen en aan onze eigen eisen te voldoen. Ons doel blijft hetzelfde, want we willen niet de grootste, maar de beste zijn”, aldus Timo Meißner, directeur van Kindermann.