Importeur en groothandel Verhaak is opgericht in 1933 en bestaat dit jaar 90 jaar. Op 23 juni werd dit feestelijk herdacht, vandaar dat de groothandel die dag gesloten was. Naast een intern feest profiteren ook de klanten van Verhaak mee van het jubileum, door talrijke acties gedurende het jaar. Daarnaast is een bedrijfsfilm gemaakt.
Via deze link kunt u de bedrijfsfilm bekijken: https://youtu.be/04t-4oVHuxo
Het, in Asten gevestigde, familiebedrijf Verhaak heeft zich inmiddels gepositioneerd tot één van de belangrijkste spelers op de Nederlandse markt als totaalleverancier op het gebied van kantoorartikelen, schoolartikelen en papier. Waar Verhaak voorheen vooral groothandel in verpakkingsmateriaal was, denken ze nu in totaal concepten.
Winkels zoals o.a. Primera, Bruna, The Read Shop zijn gevuld met artikelen van Verhaak. Lucien van de Moosdijk: “Tijden veranderen, marktsituaties veranderen. Het basisassortiment kantoorartikelen is nog steeds zeer belangrijk maar daarnaast zijn stationery producten niet meer weg te denken.”
Rijke historie
In juli 1933 schrijft Walther Verhaak, zich in bij de Kamer van Koophandel en start een groothandel in verpakkingsmateriaal te Lieshout. Vanuit dit Brabantse dorp werd een klantenbestand opgebouwd in de regio. Als vertegenwoordiger en voor overige werkzaamheden is zijn zoon Christ destijds in de zaak gekomen en heeft hij de onderneming in 1973 overgenomen, samen met Willy. In de eerste jaren die volgden fungeerde Verhaak als regionale groothandel in met name verpakkingsartikelen, papier en schrijfwaren in Oost-Brabant en Noord-Limburg voor de lokale winkels. Gedurende volgende jaren ging Christ steeds meer klanten bezoeken buiten de regio. Dit is de eerste aanzet geweest om tot landelijke contacten te komen.
Vanaf 2007 trad de derde generatie Verhaak aan. Leonieke en Lucien zijn sinds die datum de nieuwe eigenaren en hebben de dagelijkse leiding op zich genomen. Verhaak is inmiddels uitgegroeid tot 24 mensen!
Mensenwerk
Lucien van de Moosdijk, directeur Verhaak B.V. bij het jubileum. “Wij hechten grote waarde aan persoonlijk advies. Wij denken concept- en actiematig. Daar zijn we goed in. We kijken altijd per winkel naar de situatie en passen daar het assortiment op aan.
Verhaak is ook trots op het veelzijdige en uitgebreide eigen huismerk, namelijk SOHO. We zijn er vrijwel zeker van dat iedereen minstens één artikel van Verhaak in huis heeft. Onze medewerkers van Verhaak beschikken allemaal over een ‘Verhaak-hart’. Continu hebben we een uitdaging aan te gaan: als één team, of beter gezegd als één familie, te zorgen voor ‘succes’ momenten. Zowel voor de klant als voor onszelf. Door net een stap harder te lopen en mee te denken, bereiken wij dat.”