Viking, een van Europa’s toonaangevende verkopers van kantoorartikelen en -apparatuur, is opent in haar hoofdkantoor in Venlo een gloednieuwe showroom. Het gaat om een innovatieve ruimte die het uitgebreide assortiment van het bedrijf tot leven brengt. Door een breed scala aan producten en diensten aan te bieden die verder gaan dan traditionele kantoorartikelen, komt Viking met dit strategische initiatief nog meer tegemoet aan de veranderende behoeften van bedrijven.
Deze showroom biedt klanten een unieke ervaring om kennis te maken met het uitgebreide assortiment aan werkplekoplossingen van het bedrijf. Er wordt een uitgebreide selectie kantoormeubilair, ergonomische werkoplossingen, voedsel- en cateringproducten, facilitaire producten, vergaderapparatuur, tuinmeubilair en het veelgeprezen eigen merkassortiment getoond. Bovendien is de ruimte ingericht als een zakelijk ontmoetingspunt en biedt het de gelegenheid om te onderzoeken hoe Viking een cruciale rol kan spelen in de groei van klanten en ervoor kan zorgen dat hun werkplek hun visie ondersteunt.
De showroom werd officieel geopend op 21 september 2023 tijdens een groots Klantendag-evenement. Deze exclusieve bijeenkomst bracht een divers gezelschap samen, waaronder onze gewaardeerde klanten, vertrouwde leveranciers en belangrijke relaties uit de industrie. De dag was gevuld met inspirerende presentaties, te beginnen met een visionaire toespraak van Christa Furter, Managing Director Viking Group, waarin ze inzicht gaf in de strategische richting van het bedrijf. Dr. Mr. Marije Klomp (winnaar van de MVO manager van het jaar-award en directeur van het duurzaamheidsprogramma aan de Radboud Universiteit Nijmegen) gaf een boeiende presentatie over duurzaamheid. Daarnaast deelde Jochen Kirschner (Sales Director Benelux) inzichten over de nieuwste trends op het gebied van werkplekken die de industrie vormgeven. De gasten werden ook getrakteerd op een exclusieve rondleiding door de faciliteiten van Viking, waarbij verschillende afdelingen en activiteiten werden getoond, met als afsluiting de officiƫle ceremonie ter ere van de opening van de showroom.
De opening van de showroom past perfect in het Turnaround-programma van Viking, dat gericht is op het verbeteren van de klantervaring en van de algehele prestaties van het bedrijf. Met het diverse assortiment dat wordt getoond, is de showroom een tastbaar bewijs dat Viking meer is dan een traditionele leverancier van kantoorartikelen en dat het bedrijf volledig is uitgerust met de expertise om state-of-the-art meubilair te leveren en samen te werken met onze klanten aan volledige Turnkey-projecten. De showroom is een plek waar men het aanbod van Viking kan ontdekken, en het bedrijf beter in contact kan komen met zijn klantenbestand en zijn toewijding aan innovatie kan uitdragen. De showroom in Venlo is een van meerdere showrooms die worden geopend in andere vestigingen van Viking binnen Europa, waaronder Grossostheim in Duitsland en Leicester in het Verenigd Koninkrijk.
Plan uw bezoek
We nodigen al onze gewaardeerde klanten, toekomstige klanten en partners van harte uit om onze showroom te komen bekijken. Om een afspraak te maken voor een bezoek kunt u contact opnemen met Markus Brenneis via showroom_ven@vikingoffice.eu.
Over Viking
Als toonaangevende expert voor werkplekoplossingen en producten helpt Viking bij het creƫren van passende werkplekken, overal en voor iedereen. Al vanaf 1960 lopen wij voorop bij het transformeren van werkplekken. Onder de naam Viking ondersteunen we sinds 1990, als eerste in Europa, bedrijven bij hun overgang van papier naar computer. Momenteel is Viking Europe actief in acht landen, heeft het meer dan 1500 mensen in dienst, met het Europese hoofdkantoor gevestigd in Venlo. Met de overname door de RAJA Groep in november 2021, de grootste Europese distributeur van verpakkingen en een belangrijke speler op de markt van kantoorbenodigdheden en meubilair, zijn we nog beter opgewassen voor alles wat de toekomst brengt.