Papierleverancier Sylvamo en HP Papers steunen voor het zevende jaar op rij de strijd tegen borstkanker met de HP Pink Ream-campagne. De speciaal voor de campagne ontworpen roze verpakking voor HP Office papier is direct herkenbaar. Er is al ruim zes ton ingezameld
Consumenten die in oktober, de Breast Cancer Awareness Month, en november roze riemen HP-papier kopen, steunen via Think Pink Europe verschillende Europese borstkankerprojecten. De HP Pink Ream-campagne is in 2017 in Europa gelanceerd. Sylvamo doneert €0,10 voor elke verkochte roze riem aan Europese programma’s die zich richten op onderzoek, bewustwording en preventie van borstkanker. Tot nu toe is er in heel Europa ruim €600.000,- ingezameld. Volgens Europa Donna, de Europese Borst-kankercoalitie, eist borstkanker het leven van meer Europese vrouwen dan welke andere vorm van kanker dan ook, met naar schatting 576.300 gemelde gevallen in 2020. Gelukkig is de overleving van borstkanker aan het verbeteren en is de kans erop de afgelopen 40 jaar verdubbeld dankzij verbeteringen in behandeling en zorg, eerdere detectie door screening en snellere diagnose.
Succesvolle projecten via opbrengst HP Pink Ream-campagne
Via de HP Pink Ream-campagne zijn er verschillende mooie projecten van Think Pink Europe ondersteund. Zo heeft Think Pink Europe in de westelijke Balkan met steun van Roche en verschillende lokale maatschappelijke organisaties in 2022 voorlichting gegeven over vroege detectie en het belang van regelmatige mammografiecontroles. Ook biedt Think Pink Europe ondersteuning aan Inspiration Family, haar partnerorganisatie in Oekraïne. Verder ontfermde OmeaLife, de partnerorganisatie in Polen, zich over gevluchte Oekraïense kankerpatiënten, wat onder meer mogelijk is gemaakt met de Think pink Europe-support via de HP Pink Ream campagne. Think Pink Europe ondersteunt ook de reizende BOLD Expo die foto’s van vrouwen toont die hun haar zijn kwijtgeraakt na chemo- of bestralingstherapie.
Uit deze projecten blijkt dat aandacht voor de borstkanker-problematiek goede resultaten opleveren, maar in de toekomst zeer noodzakelijk blijft. De al jaren succesvolle HP Pink Ream-campagne heeft bijgedragen aan de bewustwording van borstkanker. Het blijkt dat de eindgebruiker de inspanningen van Sylvamo op waarde weet te schatten, evenals het HP Office-papier. Overigens is het HP Pink Ream Office-papier ook verkrijgbaar bij Papyrus en Staples