Uber Technologies en Staples werken sinds kort samen om zakelijke, kantoor- en schoolbenodigdheden aan klanten over de hele wereld te bieden, te beginnen in de VS.
Vanaf nu is de volledige keten van bijna 1.000 Amerikaanse Staples-winkels beschikbaar om te winkelen via het Uber Eats-platform – een handige oplossing voor ouders en verzorgers om last-minute schoolbenodigdheden bij hen thuis te laten bezorgen. Van papier, inkt en toner tot rugzakken, pennen, mappen en meer: ​​Uber Eats-consumenten kunnen duizenden artikelen kopen voor geplande of on-demand bezorging. Uber One-leden profiteren van € 0 bezorgkosten en tot 10% korting op alle STAPLES-bestellingen van € 15 of meer.
Staples heeft de afgelopen maanden zijn integraties met andere retailers en dienstverleners uitgebreid. De retailer stemde ermee in om zijn winkels in juni te laten fungeren als retourcentra voor Amazon en ging in augustus een samenwerking aan met DoorDash voor leveringen.
Uber is blij met de samenwerking, stelt Christian Freese, hoofd van Uber’s Grocery en New Verticals in de VS en Canada . “Of het nu gaat om een ​​noodgeval met printerpapier of inktsupplies of een reguliere bestelling van facilitaire producten. Met Staples helpen we mensen om (bijna) alles wat ze nodig hebben – wanneer ze het nodig hebben – bij hen thuis te laten bezorgen.”
“We zijn enthousiast over deze nieuwe samenwerking met Uber om nog meer consumenten en kleine bedrijven te helpen bij Staples te vinden wat ze zoeken”, zegt Marshall Warkentin , Chief Marketing and Merchandising Officer, Staples US Retail. “Door de toenemende on-demand levering van ons brede assortiment producten voor thuiskantoren, bedrijven en klaslokalen kunnen we een handigere en betrouwbaardere oplossing zijn, waar u ook werkt of leert.”
Deze samenwerking vormt een voortzetting van de voortdurende inzet van Uber op het gebied van de detailhandel en de bezorging van boodschappen, die in 2023 is gegroeid en nieuwe retailers omvat op het gebied van dierbenodigdheden, speciaalzaken en meer. In de VS en de rest van de wereld heeft Uber een unieke positie om tegemoet te komen aan de groeiende wens van consumenten om on-demand de dingen die ze nodig hebben bij supermarkten en andere verkopers te krijgen, binnen enkele uren – zo niet minuten – in plaats van dagen.