Ook Adveo is als leverancier aangesloten bij Libris Blz., zo meldt Marcel Mulder Manager Inkoop Non Books Libris Blz..” Adveo biedt een toegevoegde waarde naast bestaande leveranciers als Quantore en KTC. Met name de flexibele leveringscondities, levering betrouwbaarheid en ondersteuning op de werkvloer maakt de samenwerking compleet. We hebben onderzocht wat de welke ideeën c.q. gedachten er leven bij de ondernemers en leveranciers om met elkaar toekomstbestendig te zijn/worden? Een goede samenwerking tussen organisatie, leveranciers en ondernemers is cruciaal voor een sterke toekomst voor alle partijen. Naast de bestaande samenwerking hebben we gesprekken gevoerd met vele leveranciers in de categorie Non Books.”
Cynthia Erkens, Accountmanager Adveo Nederland, is ook blij met de samenwerking: “Het breedste assortiment in kantoorartikelen- dat is wat Adveo heeft te bieden. Een flexibele houding, waarbij de franco grens lekker laag gesteld is- om u maximale flexibiliteit te geven in uw winkel. Snelle leveringen- 24 uur – ondersteuning op uw locatie om uw omzet en winst te maximaliseren. Adveo is al jaren een groeiende partij in de Benelux markt en wij zijn zeer verheugd nu het contract met Libris BLZ te kunnen effectueren. Samen winnen!
Adveo is leverancier en distribiteur is de breedste zin van het woord. Van kantoorartikelen tot hobby en creatief. Adveo werkt uitsluitend via dealers en focust daarbij op partnership. Adveo werkt binnen de Benelux met een hoofdkantoor in Deinze België waar meer dan 25.000 referenties op voorraad zijn en de uitmuntende logistiek zorgt wij voorlevering binnen 24 uur. Adveo heeft een sterk team van accountmanagers voor optimaal contact met partners
Bereikbaarheid
Mulder startte ruim een jaar geleden met het verder invullen van de categorie non-books binnen Libris BLZ. “Bij de start van de gesprekken gaven leveranciers aan al tevreden te zijn en een goede samenwerking met Libris te hebben, stelt hij. Na het analyseren van de verkoopcijfers bleek echter dat diezelfde leveranciers aan top 50 Libris winkels leverden maar nog niet aan de overige 180 Libris Blz winkels. Dit heeft voornamelijk te maken met het bereik vanuit de leverancier naar de winkels. In de samenwerking hebben we uiteraard als doel het bereik te vergroten voor de leverancier en de aangesloten ondernemers kennis te laten maken met een ander assortiment dan dat ze al in de winkel hebben staan. Meer kansen voor beide partijen en samen sterker richting de toekomst.
Naast het fysieke bereik wordt online ook steeds belangrijker. De consument wil weten wat de winkel op voorraad heeft, of online inspiratie op doen. Samen met de aangesloten leveranciers vullen we de Libris Blz SFTP database server met alle gegevens van de leverancier. Deze database koppelen we aan de lokale winkel website, halen de lokale prijs uit het kassasysteem en het product is (indien de winkel het product op voorraad boekt) bestelbaar op de lokale website.”
Digitaal Beurs Plein
Ondernemers van Libris Blz zijn voor de inkoop gewend aan een Digitaal Beurs Plein. Via dit platform worden aanbiedingen, nieuw assortiment, bestseller top 60 e.d. al jaren besteld, vertelt Mulder. “Voor Non Books bestond dit nog niet. Hiermee bieden we voor de leveranciers met het Digitaal beurs Plein een podium naar alle LibrisBlz winkels. We hebben in samenwerking met de leveranciers afgesproken dat we het Digitaal Beurs Plein gaan inzetten voor nieuwe producten, seizoens- producten en aanbiedingen waardoor de ondernemer meer marge heeft op deze artikelen dan via het bestelportaal van de leveranciers.”