Het Japanse Mitsubishi Pencil Co Ltd, opgerichtin 1887 en bekend van het schrijfwaren merk uni-ball, neemt C. Josef Lamy GmbH en het merk LAMY over. Het familiebedrijf LAMY was al langer op zoek naar een koper die het bedrijf, opgericht in 1930 door C. Josef Lamy , naar de toekomst kon leiden met expertise, ervaring en respect voor het merk LAMY Dit proces is vandaag met succes afgerond en alle aandelen in het bedrijf zijn inmiddels verkocht.
De redenen voor de verkoop waren onder meer de noodzaak om een ​​sterke partner te vinden om de groeimarkt van digitaal schrijven te ontwikkelen en de internationale verkoop uit te breiden. Mitsubishi Pencil biedt dit en kan erookvoor zorgen dat het hoofdkantoor en de productiefaciliteiten in Heidelberg behouden blijven en dat er geïnvesteerd wordt in de verdere ontwikkeling van het bedrijf en het merk.
Respect voor de achtergrond van LAMY
Shigehiko Suhara , president en CEO van de zesde generatie van Mitsubishi Pencil Co Ltd: “We hebben het grootste respect voor de geschiedenis en kracht van het merk LAMY. Wij zijn van mening dat de visie en bedrijfscultuur van Lamy en Mitsubishi Pencil perfect op elkaar aansluiten. Ik heb er vertrouwen in dat de overname van het bedrijf Lamy een sterk gecombineerd platform zal bieden voor toekomstige groei en een grotere aandeelhouderswaarde voor zowel LAMY als Mitsubishi Pencil.”
Vera Lamy, voormalig medepartner van C. Josef Lamy GmbH, legt uit: “Het was voor ons erg belangrijk om een ​​bedrijf te vinden met de kracht en het hart om met Lamy-werknemers samen te werken en een heel nieuw hoofdstuk voor Lamy te openen, samen met al onze medewerkers. partners. We hebben dit bedrijf gevonden.” Haar broer en medepartner Markus Lamy vult aan: “De kern van het merk LAMY blijft behouden en verder ontwikkeld. ‘Made in Germany ’ zal daarin een sleutelrol blijven spelen. Dat was en is voor ons van het grootste belang. ”
Innovatiekracht gecombineerd met 137 jaar traditie
Mitsubishi Pencil werd ruim 137 jaar geleden opgericht en heeft vandaag de dag wereldwijd ruim 2.700 mensen in dienst. Het bedrijf heeft 22 internationale verkoopkantoren en exploiteert 11 productiefaciliteiten. Mitsubishi Pencil is een toonaangevend bedrijf in de productie van schrijfinstrumenten en heeft naam gemaakt door het produceren van hoogwaardige schrijfinstrumenten, variërend van eenvoudige potloden tot geavanceerde balpennen, markeerstiften en mechanische potloden.
Tot het brede assortiment schrijfinstrumenten behoren onder meer de populaire uni-ball rollerballpennen, die bekend staan ​​om hun innovatieve waterdichte pigmentinkt. Het uni-merk omvat ook Posca-inktmarkers op waterbasis, die op verschillende oppervlakken kunnen worden gebruikt, en de innovatieve Kuru Toga-vulpotloden, die over het automatische stiftrotatiemechanisme beschikken.
Goede aanvulling
Mitsubishi Pencil en Lamy hebben in het verleden al contact gehad en hebben elkaar altijd gewaardeerd. Naast zijn innovatie en internationale verkoopkracht zal Mitsubishi Pencil ook zijn e-commerce-expertise inbrengen, wat Lamy zal versterken. De merkproducten van LAMY vormen een aanvulling op het Mitsubishi Pencil-assortiment in het premiumsegment. Mitsubishi Pencil heeft bovendien tot doel de technologische ontwikkeling van LAMY te versnellen. Deze technologische ontwikkeling zal met name het groeigebied van digitaal schrijven omvatten, evenals innovaties in de productie. Steffen Rübke, CEO van C. Josef Lamy GmbH: “We zijn er zeker van dat de Mitsubishi Pencil Company het bedrijf en het merk LAMY zal versterken met zijn focus op innovatie, zijn grote distributienetwerk en zijn sterke e-commerce-expertise, zoals geïllustreerd door het succes van de zaken met Amazon op de Amerikaanse markt.”
LAMY: Bedrijf en merk met traditie en uniek design
Lamy staat voor ‘Made in Germany’ en heeft haar hoofdkantoor en productiefaciliteiten in Heidelberg. Bij het bedrijf werken ruim 340 mensen. Lamy staat wereldwijd voor hoogwaardige designschrijfinstrumenten met tijdloze moderne esthetiek en perfecte functionaliteit. Het echte succesverhaal begon 36 jaar na de oprichting van het bedrijf met de LAMY 2000: in 1966 vestigde dit model de duidelijke, onmiskenbare designtaal die vandaag de dag nog steeds de stijl van alle producten van het merk kenmerkt: het LAMY-design.
Tegenwoordig is het merk LAMY vertegenwoordigd in meer dan 80 landen met meer dan 15.600 verkooppunten. Daartoe behoren ongeveer 200 monobrand winkels.