Na twee weken verbouwen is vorige week zaterdag is de eerste Primera geopend met het volledig nieuw winkelconcept. Hiermee maakt Primera zich klaar voor de toekomst en biedt het klanten een frisse, inspirerende winkelervaring waarin ze zich meteen thuis voelen. Het betreft Primera Groot Driene in Hengelo.
Het winkelconcept is gericht op zowel de run- als de fun shopper en legt de nadruk op cadeau, vrije tijd en handige diensten zoals pasfotoservice. Het concept kenmerkt zich door een groter winkelvloeroppervlakte, het gebruik van zachte kleuren, digitale schermen en het combineren van verschillende productgroepen.
Shoppen en inspiratie in nieuwe Primera
“We willen met dit nieuwe concept een omgeving creëren waar klanten niet alleen kunnen winkelen, maar waar ze ook inspiratie op kunnen doen,” zegt Edwin Achtereekte, Manager Commercie bij Primera, die nauw betrokken is geweest bij het nieuwe winkelconcept. “Mede door het combineren van verschillende productgroepen en het presenteren van cadeausuggesties willen we de winkelervaring van onze klanten naar een hoger niveau tillen en hen verrassen met een warme en uitnodigende winkel in de buurt.”
Primera blijft in ontwikkeling. De winkelformule is nooit klaar en zal altijd mee blijven bewegen met de behoeften van de consument. Het vernieuwde winkelinterieur biedt hiervoor de nodige flexibiliteit.
“We werken toe naar een Primera winkel zonder rookwaren in 2032. Daarom maken we nu meer ruimte voor cadeau, boeken, kantoor en telecom in de winkels.” aldus Remie van Klinken, Manager Winkels bij Primera. “Samen met onze ondernemers bereiden we ons voor de toekomst. Een vernieuwd winkelconcept is daarbij een belangrijke stap.”
Vanaf 2025 zal het innovatieve ontwerp toegepast worden op alle toekomstige verbouwingen en nieuw te openen winkels. Primera sluit dit jaar af met in totaal 555 winkels in Nederland.