KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Redactie»Staedtler zet vol in op nieuwe groeistrategie
Redactie

Staedtler zet vol in op nieuwe groeistrategie

30 januari 20252 Min leestijd
Staedtler zet vol in op nieuwe groeistrategie
V.l.n.r. Dr Konstantin Czeschka, Matthias Greiner, Hannes Marohn
Delen
Facebook LinkedIn Email WhatsApp

Onder het motto ‘Go Beyond’ presenteerden de leden van de Raad van Bestuur van Staedtler, Matthias Greiner (CEO/CFO), Dr. Konstantin Czeschka (COO) en Hannes Marohn (CSMO) recent de strategische richting voor de komende jaren. De centrale doelstelling van de groeistrategie “Go Beyond” is om de Staedtler Group te transformeren van een traditionele papierwarenfabrikant naar een wereldwijd, merkgericht consumptiegoederenbedrijf. De focus zal liggen op innovatie en diversificatie. Het bedrijf is van plan om zijn omzet tegen 2035 bijna te verdubbelen, nieuwe markten en bedrijfsgebieden aan te boren en zijn digitale producten verder uit te breiden.

Focus op marketing

De oprichting en uitbreiding van wereldwijde merkplatformen vormen de kern van de groeistrategie. De focus ligt op de sterkste productmerken van de Groep wereldwijd in de drie gebieden van stationery, crafts en creativity.  Staedtler wil zichzelf vestigen als een merk-, marketing- en contentpowerhouse. Dit omvat gerichte investeringen in merkcommunicatie en een grotere klantgerichtheid.
Naast het optimaliseren van bestaande verkoopkanalen, zal er een sterke focus liggen op uitbreiding in drie belangrijke regio’s: Zuid-Amerika, Noord-Amerika en Europa. Een wereldwijd groeifonds moet gerichte investeringen in groeiprojecten en -acties mogelijk maken. Strategische overnames en partnerschappen maken ook deel uit van de groeistrategie. Nieuwe bedrijfsontwikkeling en digitalisering zullen ook een belangrijke rol spelen in de nieuwe marketing- en verkoopstrategie.

Uitdaging voor Shaeffer

“De ‘Go Beyond’-strategie daagt ons uit om gedurfd en innovatief te zijn om op de lange termijn succesvol te blijven in een moeilijke marktomgeving. Onze missie om generaties in staat te stellen zichzelf te uiten, is onze drijvende kracht “, aldus voorzitter van de raad van bestuur Matthias Greiner. ” Met ‘Go Beyond’ kijkt de Staedtler Group uit naar een toekomst die wordt gekenmerkt door groei, innovatie en duurzaam succes. ”
De Raad van Bestuur van de Staedtler Group werd in juli 2024 voltooid. Met Hannes Marohn als nieuwe Chief Sales and Marketing Officer (CSMO) is de strategische koers voor marketing en sales uitgezet. Met zijn brede expertise en jarenlange ervaring in het internationale bedrijfsleven zal Hannes Marohn Staedtler naar een hoger niveau tillen en zijn positie op de internationale markt verder uitbreiden. Onlangs was Hannes Marohn Global Head of Puzzles and International Licensing bij de Ravensburger Group.
De wereldwijde uitbreiding van “Go Beyond” wordt persoonlijk ondersteund door de drie leden van de raad van bestuur en in de komende weken internationaal uitgerold met de respectievelijke managementteams.

Lees meer over Staedtler: https://kantoornet.nl/staedtler-verduurzaming-producten-en-de-productie/

Share. Facebook LinkedIn WhatsApp Email
Vorige artikelNieuwe ondernemers openen DA Drogist en Read Shop in Wouw
Volgende artikel Paper Show Awards 2025 uitgereikt

Gerelateerde berichten

Dutch Label Store over e-commerce Sietse van der Meulen

Dutch Label Store over e-commerce

vulpen

Het verhaal achter …… De Vulpen

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 4
11:45 - 20:00

Architecten Wielerkoers 2025

sep 14
14 september - 16 september

Spot On Retail

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta meeting

sep 26
Gehele dag

Officers world – Lustrum bijeenkomst

okt 3
3 oktober - 4 oktober

De Nationale Franchise Beurs 2025

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!