Op woensdag 20 maart verzamelde de leden van Officers World zich in Stadion Galgenwaard in Utrecht. Het thema van de middag: Succes. De locatie bleek perfect gekozen. Niet alleen vanwege het indrukwekkende uitzicht op het ‘beste veld van Europa’, zoals FC Utrecht het zelf trots noemt, maar ook vanwege de inspirerende verhalen van de sprekers .
Peter Damman heette als voorzitter van Officers World iedereen welkom in de skybox, met een fraai uitzicht op het stadion. Hij vertelde kort over alle activiteiten die de brancheorganisatie voor dit jaar op de rol heeft staan. Verder keek hij terug op het Young Professional-event van een week eerder, dat 35 jonge deelnemers trok. Het idee om in de toekomst een ‘Dinner with the Captains of Industry’ te organiseren, werd met enthousiasme ontvangen.
Catering op topniveau
De aftrap werd vervolgens verzorgd door venue manager Joost Burgerhout, die een inkijkje gaf in de ambities van eredivisie voetbalclub FC Utrecht. Met het doel om tot de top vijf van Nederland te behoren, blijkt professionaliteit tot in de kleinste details doorgevoerd: van voeding en verzorging van de spelers tot de faciliteiten voor bezoekers. De catering, onderdeel van de wereldwijde Compass Group, illustreerde dat ook achter de schermen wordt gewerkt op topniveau. Niet alleen voor de topvoetballers, maar ook voor de bezoekers van de wedstrijden en andere bijeenkomsten in de Galgenwaard.
De successtory van Hans Hortensius
Hans Hortensius, CEO van KlusWijs, wist de zaal te boeien met een openhartig verhaal over vallen en opstaan in de doe-het-zelfsector. Hij liet een korte, dynamische film zien over het elfjarig bestaan van KlusWijs, waarin niet alleen het succes werd gevierd, maar ook werd stilgestaan bij de weg ernaartoe. Sinds de oprichting op 1 januari 2011 groeide het bedrijf van 11 naar 40 vestigingen en levert het inmiddels ook aan onder meer Nijhof in Baarn.
Nieuwe formules als KW Wonen en Verfmaat (waarbij Andy van der Meijde als gezicht dient) laten zien hoe innovatie en marketing hand in hand gaan. Hij vertelde ook openhartig over zijn recente betrokkenheid bij de 40 Blokker-franchisers, die na het faillissement van Blokker verder moesten. Per 1 februari 2025 sloten 40 Blokker-franchiseondernemers zich aan bij de nieuwe retailorganisatie KW Groep. De Krachtige Winkeliers Groep (KW Groep) biedt de ondernemers volop ondersteuning op het gebied van automatisering, inkoop en administratie. Deze samenwerking past volledig in de toekomststrategie van Hans Hortensius. Binnen twee weken tijd werden al deze winkels voorzien van volledig nieuwe winkelautomatisering en nieuwe betaalterminals. “Succes is voor mij: samen werken, verbinden en elkaar verrijken,” aldus Hortensius, die zijn ondernemersfilosofie samenvatte met de slogan van Officers World: verbindt, informeert, inspireert.
Gert Kruys: van blessureleed tot Barcelona
Voormalig profvoetballer en trainer Gert Kruys nam de aanwezigen vervolgens mee op een persoonlijke reis door de voetbalwereld. Zijn verhaal was er één van pieken en diepe dalen. Op zijn 23ste brak hij zijn been, en hoewel hij erna nog Europees voetbal speelde met een plaat in zijn been, was de blessure uiteindelijk funest. “Ik raakte in een diep gat, werd uiteindelijk taxichauffeur. Maar mijn leven is en blijft voetbal.”
Na een trainerscursus en een stage bij Louis van Gaal bij FC Barcelona begon zijn trainersloopbaan bij Cambuur. Zijn anekdotes over de grilligheid van het voetballeven – van bewierookt tot uitgejouwd – zorgden voor veel herkenning én een lach. Tegenwoordig is hij commercieel ambassadeur van FC Utrecht en betrokken bij het initiatief Mijn Tweede Huis, waarin clubiconen als Hans van Breukelen, Willem van Hanegem en Dick Advocaat eveneens een rol spelen.
Netwerken en nieuwe ideeën
Naast de inspirerende verhalen was er ruimte voor verbinding. De rondleiding door Stadion Galgenwaard gaf een uniek kijkje achter de schermen van een topsportorganisatie. Tijdens het afsluitende dinerbuffet werd volop genetwerkt en ideeën uitgewisseld. Deze bijeenkomst van de brancheorganisatie Officers World bewees wederom dat succes niet alleen draait om prestaties, maar vooral om mensen, verhalen en verbinding.
Meer weten, kijk hier