KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Achtergrond»ACCO Brands biedt inspiratie voor de hybride werkomgeving
Achtergrond

ACCO Brands biedt inspiratie voor de hybride werkomgeving

15 april 20213 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

We gaan structureel meer thuiswerken, maar vroeg of laat keren we ook terug naar kantoor. Dat biedt heel veel kansen voor de office-branche, want de potentiële markt verdubbelt bijna. ACCO Brands richt zich hierbij niet alleen op de categorie home-office, maar houdt ook ‘back to office’ in het oog.

De functie en inrichting van het kantoor gaan veranderen. Het is niet langer een productieplek, maar een ruimte waar mensen samenkomen, elkaar ontmoeten en overleg hebben. Het (productie)werk doen ze op de thuiswerkplek.
Twee werkplekken
Waar we voorheen kantoorartikelen hadden voor één werkplek op kantoor, gaat het tegenwoordig in principe om twee werkplekken. Dus er zijn ook twee laptopverhogers of twee toetsenborden nodig. Home-office verandert van een tijdelijk naar een structureel fenomeen. Dit betekent dat werknemers, naast een nieuwe muis of laptopverhoger, ook andere producten (onder meer) gericht op de inrichting van hun thuiswerkomgeving aan zullen schaffen.
ACCO Brands houdt bij deze tendens de focus op de corebusiness: kantoorartikelen in de ruimste zin van het woord, oftewel alles wat je op en rond de werkplek gebruikt. De markt voor home-office is in potentie heel groot en kan mogelijk verdubbelen, maar er liggen ook kansen als we terugkeren naar kantoor.
Het gevolg van deze ontwikkeling is dat het aankoopkanaal van kantoorartikelen verschuivingen kent. De thuiswerkers zijn zelf ook kantoorartikelen gaan kopen en dat doen ze bij de vakhandel op de hoek of online aanbieders. De klanten zitten dus dichterbij dan ooit. Daar kan de vakhandel van profiteren, zowel offline als online.
Passende oplossingen
ACCO heeft met zijn verschillende merken en producten een passende oplossing voor de diverse (sub)categorieën voor het thuiskantoor. Zo zijn er accessoires in het segment IT Equipment, ergonomische producten en luchtreinigers. Ook het aanbod van opbergsystemen en dataprotectie voor thuis is ruim. Momenteel vliegen de kleinere papiervernietigers als warme broodjes over de toonbank.
Het design speelt bij de producten voor de home-office markt een grote rol. Een mooi voorbeeld hiervan is de Leitz WOW-collectie, een breed assortiment fraaie en kleurrijke office-producten. Daarnaast hebben de gezondheid en het welzijn van de thuiswerker de aandacht van ACCO. Behalve de ergonomische producten is het aanbod luchtreinigers uitgebreid. Er zijn drie modellen Leitz TruSens beschikbaar, die verschillende behoeftes voor luchtreiniging kunnen invullen.
ACCO kan daarom een compleet pakket voor de thuiswerkplek aanbieden. Dit is gunstig voor de ACCO-partners die slechts met één partij zaken hoeven te doen en veel marketing-support krijgen.
Back to office
Vroeg of laat gaan we terug naar kantoor. Dan zijn er weer nieuwe en andere office-producten nodig. Zo biedt ACCO oplossingen met schermen om afstand te bewaren en de veiligheid te garanderen. Het gaat echter niet alleen om dat scherm tussen de bureaus, maar ook om een inspirerende werkomgeving. Design en inrichting zijn daarom essentieel. ACCO heeft hiervoor de mooi vormgegeven Leitz Cosy-lijn in huis en die wordt doorgetrokken in alle categorieën. Verder biedt visuele communicatie veel mogelijkheden, want er ontstaan meer ruimtes waar mensen samenkomen om informatie te delen. Een uitgebreid viscom-aanbod is met Nobo en het recent overgenomen Franken in huis.
Ook blijft dataprotectie een belangrijk item op kantoor. Met maar liefst 120 modellen aan documentvernietigers heeft ACCO voor iedere behoefte een juiste shredding-oplossing in huis.
Kortom, ACCO Brands biedt een compleet, inspirerend portfolio voor zowel de thuis- als de kantoorwerker, die een meerwaarde biedt voor de kantoorvakhandel.
https://www.leitz.com/nl-nl/design–inspiratie/home-office/

Vorige artikelPeter van Dongen in Raad van Commissarissen Audax Groep
Volgende artikel Thuiswerken blijft, wel behoefte aan meer ondersteuning voor samenwerking

Gerelateerde berichten

IGEPA

IGEPA Nederland wil duurzame office-partner zijn One-stop-shop voor alles waarop je kunt printen

Hamelin en Pelikan bundelen krachten in vernieuwde Benelux-organisatie

Hamelin en Pelikan bundelen krachten in vernieuwde Benelux-organisatie

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

mei 21
10:30 - 17:00

ALV Novaka

jun 3
3 juni - 5 juni

Vakbeurs facilitair & gebouwbeheer 2025

jun 12
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

jun 19
Gehele dag

Officers world – Ledenvergadering en informatieve bijeenkomst

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!