Adveo Benelux was het eerste grote live event in de branche. Ruim 35 stands stonden eind oktober klaar in een van de magazijnen van Adveo in het hoofdkantoor in Deinze om de klanten uit België en
Nederland te ontvangen.

Vorig jaar vond Adveo World noodgedwongen virtueel plaats, maar op 25 oktober mochten de
leveranciers en klanten van Adveo weer fysiek bij elkaar komen in Deinze. De beurs duurde van
11u tot 18.30u – en het is continu druk geweest. Ondanks de afstand was er ook een flink aantal
Nederlandse klanten aanwezig. “Het is de eerste fysieke beurs van dit jaar in onze branche. Het is
heel belangrijk dat onze klanten weer kunnen netwerken en de leveranciers ontmoeten. Dat geeft voor alle partijen veel energie en inspiratie”, vertelt Robbie Vermeulen (Purchase & Merchandising
director Adveo Benelux).

Ontmoeten en ontdekken
Het thema van het event is Explore Adveo World. “We hebben voor dit thema gekozen, omdat
mensen heel lang opgesloten zijn geweest en niet vrij op vakantie konden gaan. ‘Explore’ moet dat
gevoel weer naar boven halen. We respecteren zeker de geldende covid-maatregelen zodat de
beurs volledig coronaproof kan doorgaan. Onze ambitie is om een wervelende beurs te organiseren.
De bedoeling is dat de exposanten een flink aantal bezoekers in de stand mogen ontvangen
en nieuwe producten en promoties kunnen aanbieden. Ook is er de mogelijkheid om de mensen
van Adveo weer te ontmoeten of met hen kennis te maken. Daarnaast er de gelegenheid om een
sales training te volgen.”

Transformatie naar business supplies
Er was veel aandacht voor de transformatie van office supplies naar business supplies. Vermeulen:
“We blijven uiteraard klassiek kantoormateriaal aanbieden, maar de klanten van onze dealers
hebben veel meer dan dat nodig. Dan denken we vooral aan het brede spectrum van facilitaire
producten, van producten om een bedrijfsfeest te organiseren tot aan het kopje koffie of thee in het bedrijfsrestaurant. Deze categorie gaan we verder ontwikkelen. Daar valt voor ons nog zeker winst te
boeken. Om dit te verwezenlijken hebben we een ervaren en geroutineerde category manager aangeworven.” Zo konden de bezoekers kennismaken met twee nieuwe krachten in het salesteam:
voor België Erik Rooseleer en voor Nederland René Peijnenburg.

Goede stemming
Locatie was het eigen, achterste gedeelte van het magazijn van Adveo in Deinze. Een unieke gelegenheid om als bezoeker aan te sluiten op een rondleiding door het logistieke hart van Adveo.
De klanten konden bij de stands postkaarten verzamelen, waarna ze bij de goodie bag stand de
daaraan gekoppelde cadeaus konden ophalen. Na afloop van de beurs was er nog een diner met
zo’n 100 genodigden. Onderdeel van het diner was de traditionele quiz, die werd gepresenteerd
door managing director Roland Laschet en sales director Benelux en country director Nederland
Erwin Snoeker.

De bezoekers van AdveoWorld 2021 kunnen tot einde van het jaar profiteren van de beursaanbiedingen een extraatje van Adveo waar ze de partners graag van laten genieten!

X