Antalis heeft een bindende overeenkomst getekend voor de overname van de activa van Xerox’s EMEA-papierdivisie. In 2013 kocht Antalis de papierdistributieactiviteiten van Xerox in West-Europa. Deze laatste deal omvat kantoorpapier en digitale printproducten in meer dan 40 landen in Oost-Europa, de Balkan, het Midden-Oosten, India en Afrika – en maakt Antalis de enige distributeur van Xerox-merkpapier in EMEA.
Het afgelopen jaar heeft Antalis haar portfolio verder uitgebreid met diverse overnames van Europese merken, waaronder de overname van 100 metro’s in Portugal en de herintroductie van Keaykolour, dat voorheen eigendom was van Arjowiggins.
 Volgens Antalis’ PR: “Deze overname stelt Antalis in staat om haar positie op de markt voor kantoorpapier en op de snelgroeiende markt voor digitaal printen te versterken, haar klantenbestand uit te breiden, klanten een breder scala aan complementaire producten te bieden, haar strategische partnerschappen met leveranciers te versterken en haar operationele efficiëntie en winstgevendheid te verbeteren.”
 Antalis CEO Hervé Poncin voegde toe: “Hoewel onze strategie blijft om te ontwikkelen in snelgroeiende landen en markten met veel potentieel, zoals verpakkingen, hebben we altijd de noodzaak bevestigd om deel te nemen aan de consolidatie van de papierdistributieactiviteiten. Het is essentieel voor ons om sterke posities in onze markten te behouden en de winstgevendheid van onze kantoorpapieractiviteiten te verbeteren.”
 Xerox zei dat het besluit om deze papieractiva af te stoten onderdeel was van zijn Reinvention-strategie. Papier is al genoemd als een niet-kernactiviteit in de afgelopen paar winstconferentiegesprekken. De print-OEM zal naar verwachting ook verdere aankondigingen doen over zijn go-to-market-model in delen van Europa.
 Ondertussen heeft Antalis UK zijn resultaten voor 2023 gepubliceerd, wat benadrukt wat een zwaar jaar het was. Nadat de markt in 2022 herstelde, werd 2023 gekenmerkt door kanaalafbouw. ​​Als gevolg hiervan daalden de verkopen van Antalis UK vorig jaar met 18% tot ongeveer £ 306 miljoen ($ 406 miljoen). Ondanks prijsdruk was de brutomarge relatief stabiel op 26% dankzij een hogere mix van visuele communicatie- en verpakkingsproducten.