KBM
  • Home
  • Supplies
  • Machines
  • Facilitair
    • Coffee Pro
    • Facilitair
  • Distributie
  • Events
    • BOP Awards – KBM
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM
    • OFM
  • Bedrijven
  • Home
  • Evenementen
  • KBM
  • Contact
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • Supplies
  • Machines
  • Facilitair
    • Coffee Pro
    • Facilitair
  • Distributie
  • Events
    • BOP Awards – KBM
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM
    • OFM
  • Bedrijven
KBM
Home»Belgie»Belcellen doen inmiddels 15 procent omzet bij Ahrend
Belgie

Belcellen doen inmiddels 15 procent omzet bij Ahrend

28 oktober 20222 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

Prijsstijgingen van 20 procent, een forse groei in de verkoop van belcellen en een terugloop van traditionele producten voor kantoorinrichting. Dat waren de belangrijkste uitkomsten van het interview dat topman Eugene Sterken van Ahrend onlangs had met BNR Radio.
Zo constateert de CEO van Ahrend dat er een afkoeling komt in de traditionele producten, zoals kantoorstoelen. Daarentegen blijven de investeringen in thuiswerken groot en is er een sterke toename in de verkoop van belcellen. Daar is Ahrend mee gestart in 2020. Toen was dat 2,5% van de omzet. Afgelopen jaar 5%, nu is het 10% van de omzet en gekeken naar de actuele orderportefeuille is dat nu 15% van de omzet.
Zoals praktisch elke producent heeft ook Ahrend veel last van stijgende prijzen voor energie en grondstoffen. Dat heeft geleid tot een gemiddelde prijsverhoging van 20 procent voor de hele sector. Die prijsverhoging heeft Ahrend zonder al te veel problemen doorberekend aan haar klanten.
Van kantoor- naar werkinrichter
Sterken ziet Ahrend meer als een werkinrichter dan als kantoorinrichter. Toen het werk tijdens corona verschoof van kantoor naar thuis heeft het bedrijf zich volledig ingezet op het thuiswerken. Sindsdien zijn 90.000 mensen door de leverancier voorzien van een thuis-werkplek.
Nu mensen weer teruggaan naar kantoor, zorgt de gewenning aan video overleg voor problemen, zo stelt hij in het interview: “Dat video overleg is nu niet meer weg te denken. Maar in dezelfde periode zijn de kantoren natuurlijk niet aangepast. Dus dat is een enorme uitdaging nu; mensen die terug gaan naar kantoor willen niet alleen ontmoeten en samen komen, maar ze willen vooral ook geconcentreerd kunnen werken en dat valt niet mee.”
Daarbij heeft hybride werken voor Ahrend twee lagen. Het is werken op kantoor en thuis, maar ook op kantoor zal je een hybride inrichting moeten hebben omdat mensen voor verschillende thema’s naar kantoor komen. Dat kan overleg zijn, een samenkomst, een training, maar het kan ook geconcentreerd werk zijn of een video overleg. Mensen verplaatsen zich ook over de gedurende dag van de ene naar de andere werkplek. Daarnaast moet je op kantoor zorgen dat je productief en geconcentreerd kan werken.
Sterken ziet dat de meer traditionelere industrieën: denk aan verzekeringsbanken en accountants nog steeds een hele lage bezettingsgraad hebben op kantoor. In de meer innovatieve sectoren ziet Ahrend een veel hogere hoge bezettingsgraad.

Luister hier het hele interview

Vorige artikelMan met Bril Koffie wil volgend jaar eerste koffiehotel ter wereld openen
Volgende artikel ORGATEC 2022 geslaagd voor bezoekers en exposanten

Gerelateerde berichten

OPI reikt Europese Awards uit in Amsterdam

Marcel van Oploo verlaat Wiesner-Hager Benelux

KBM Magazine
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen
Current Month
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Abonnement
  • Adverteren
Contact

Kerkenbos 1015L
6546 BB Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2023 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de instellingen .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.