KBM
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
Facebook Twitter LinkedIn
KBM
Facebook Twitter LinkedIn
  • Home
  • KBM
  • KBM België
  • OFM
  • Supplies
  • Facilitair
    • Coffee Pro
  • Events
    • BOP Awards
    • Alle events
  • Magazines
    • KBM magazine
    • OFM magazine
  • Bedrijven
KBM
Home»Supplies»BIC ziet omzet in schrijfwaren en stationary met 25 procent groeien
Supplies

BIC ziet omzet in schrijfwaren en stationary met 25 procent groeien

5 augustus 20222 Min leestijd
Delen
Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp

De divisie Human Expression van BIC, waarin opgenomen schrijfwaren en stationery,  heeft in de eerste helft van 2022 een omzetgroei van meer dan 25% gerealiseerd.

Het bedrijf zei dat de prestaties werden aangedreven door de kernsegmenten schrijfwaren en kleurstoffen na een goed back-to-school (BTS) seizoen en “efficiënte uitvoering in de winkels”. De succesvolle implementatie van prijsverhogingen en een stijging van het aantal verkochte eenheden met 28,3% (tot 3,52 miljard) hielpen Human Expression om in H1 2022 een omzet van €438 miljoen ($438 miljoen) te realiseren.

Europese cijfers

In Europa werden de resultaten over het eerste half jaar aangedreven door zowel West-Europa (VK, Frankrijk, Italië) als Oost-Europa (Polen, Turkije). De verkoop van Back-to-School werd gestimuleerd door een gemiddelde groei van zowel kernproducten zoals de BIC Cristal en de iconische BIC 4 Color als producten met toegevoegde waarde zoals Coloring viltstiften en potloden. BIC verwacht dat de verkoop tijdens de schoolvakantie een gemiddelde groei met één cijfer zal laten zien, dankzij een sterke marketing ondersteuning. In Frankrijk zijn de promotionele activiteiten meer dan verdubbeld ten opzichte van het vorige Back-to-School-seizoen, wat BIC in staat stelt de groei te stimuleren en voor het 16e achtereenvolgende jaar beter te presteren dan de markt in een van onze belangrijkste markten voor schrijfwaren.

Herstel na pandemie

De omzetgroei voor H1 bedroeg 25,4% bij constante valuta en 21,7% op vergelijkende basis. In Europa, Noord-Amerika en Mexico steeg de verkoop van BTS met bijna 20% in volume en 23% in waarde in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. De landen die het hardst door de pandemie werden getroffen, zoals Brazilië, Zuid-Afrika, Nigeria en India, bleven zich in het tweede kwartaal herstellen – met een groei met hoge dubbele cijfers op vergelijkende basis – en zijn nu allemaal terug op het niveau van 2019.

De aangepaste EBIT voor de eerste zes maanden van het jaar bedroeg 35,6 miljoen euro, een stijging ten opzichte van de 27,6 miljoen euro in 2021. De aangepaste EBIT-marge daalde echter met 20 basispunten tot 8,3%. Dit werd veroorzaakt door een stijging van de grondstof- en vrachtkosten, plus investeringen in Inkbox, deels gecompenseerd door het operationele hefboomeffect van de verkoop en een gunstige absorptie van de vaste kosten.

Vorige artikelBunzl neemt AFL Groep BV/Logistiekconcurrent over 
Volgende artikel Simon Lévelt introduceert nieuwe smaak koffiecup en bonen

Gerelateerde berichten

Hamelin en Pelikan bundelen krachten in vernieuwde Benelux-organisatie

Hamelin en Pelikan bundelen krachten in vernieuwde Benelux-organisatie

Libris Blz. start samenwerking met leverancier leesbrillen Looplabb

Libris Blz. start samenwerking met leverancier leesbrillen Looplabb

KBM Magazine
KBM 2025-02
Meld je aan voor de KBM Nieuwsbrief!
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief van KBM om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
Evenementen

Aankomende evenementen

mei 21
10:30 - 17:00

ALV Novaka

jun 3
3 juni - 5 juni

Vakbeurs facilitair & gebouwbeheer 2025

jun 12
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

jun 19
Gehele dag

Officers world – Ledenvergadering en informatieve bijeenkomst

aug 27
08:00 - 17:00

CFPB Jaarcongres 2025

sep 18
15:00 - 22:00

Bosta ledenvergadering

Bekijk kalender
Over KBM
Over KBM

KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

Over KBM
  • Home
  • Over KBM
  • Adverteren
  • Abonnement
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
Contact

Schoolstraat 61
6512 JC Nijmegen

024 34 54 150
kbm@magentacommunicatie.nl

© 2025 KBM is al meer dan honderd jaar het medium voor de branche in business supplies, - machines en kantoorinrichting. | KBM is onderdeel van Magenta Communicatieprojecten B.V.

marketing bureau yeps

Typ hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk op Esc Esc om te annuleren.

We gebruiken cookies om je de beste ervaring op onze site te bieden.

Je kunt meer informatie vinden over welke cookies we gebruiken of deze uitschakelen in de .

X
KBM
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.

Cookies van derden

Deze site gebruikt Google Analytics & Google Tag Manager om anonieme informatie zoals bezoekersaantallen en meest populaire pagina's te verzamelen.

Door deze cookie aan te laten staan help je onze site te verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in om je voorkeuren op te slaan!