“Vanwege de grotendeels overdreven prijsstijging prijzen sommige grote merkfabrikanten zich dit jaar uit de markt”, zegt Udo Böttcher, oprichter en CEO van Böttcher AG tegenover het Duitse vakmagazine Cebra.
In de toekomst zal de Duitse online verkoper van kantoorgerelateerde produkten zijn goederen steeds vaker rechtstreeks uit Azië importeren en tegelijkertijd kwaliteitsproducten van importeurs aan het assortiment toevoegen. De B2B-specialist reageert op de recent sterk gestegen inkoopprijzen van bekende merkfabrikanten.
Oprichter en CEO van het bedrijf Udo Böttcher legt uit: “We zien dat veel van onze zakelijke klanten steeds vaker overstappen op goedkopere artikelen. Door de grotendeels overdreven prijsstijging prijzen sommige grote merkfabrikanten zich dit jaar uit de markt. Ons doel is om onze klanten altijd een hoge en betrouwbare kwaliteit te kunnen bieden tegen aantrekkelijke prijzen. We zullen daarom snel en verantwoordelijk reageren in het belang van onze klanten.” Als gevolg daarvan wil Böttcher AG nu steeds meer zijn toevlucht nemen tot inkoop uit Azië of via importeurs. Hiermee wil de e-commercespecialist uit Jena nog meer focussen op het koopgedrag van klanten.